Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Kamu Hukuku (Doktora) Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Uluslararası Silahlı Çatışma Hukuku ve İnsancıl Hukuk

Uluslararası Silahlı Çatışma Hukuku ve İnsancıl Hukuk

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
KHD2202 Uluslararası Silahlı Çatışma Hukuku ve İnsancıl Hukuk 3/0/0 SA Türkçe 7
Dersin Amacı
Dersin amacı, uluslararası toplumda kuvvet kullanılması ile ilgili uluslararası hukuk prensiplerinin incelenmesidir. Derste, hem kuvvet kullanımına başvurmanın ne zaman meşru sayılabileceği konusundaki hukuk kuralları (jus ad bellum) hem de düşmanlık durumu oluştuktan sonra kuvvet kullanımına ilişkin kurallar (jus in bello) incelenecektir. Kuvvet kullanımına başvurma konusundaki kurallar incelenirken, kuvvet kullanmanın yasak olduğu prensibi ve istisnaları üzerinde durulacaktır. Meşru müdafaa, insancıl müdahale, self determinasyon, BM izni ile kuvvet kullanımı, silahlı çatışma ve savaş kavramları, sivillerin korunması ve insancıl hukukun uygulanması gibi konular da incelenecek başlıklar arasındadır
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin ödev hazırlaması gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Durmuş TEZCAN, Prof. Dr. Hasan KÖNİ
Asistanlar Ar.Gör.Bilge ERSON ASAR
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri Prof.Dr.Hasan KÖNİ, Ders günleri: 12.30-14.30 Ar.Gör.Bilge ERSON ASAR Pazartesi - Salı: 10.00-13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Sözlü anlatım, tartışma, vaka analizi, proje,demonstrasyon.
Temel Kaynaklar -Dieter Fleck, The Handbook of International Humanitarian Law, Oxford University Press, 2008

-Ayşe Nur Tütüncü, İnsancıl Hukuka Giriş, Beta yay., 2006
Diğer Kaynaklar -
Noelle Quenivet, Shilan Shah-Davis, International Law and Armed Conflict, TMC Asser Press, 2010
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası insancıl hukukun tarihi gelişimi, insancıl hukuk teriminin tanımı Sözlü Anlatım
2. Hafta İnsancıl hukukun uygulama kapsamı, sillahlı çatışmalar, savaş eylemleri, savaş yeri Sözlü Anlatım
3. Hafta Savaşanlar ve savaşa katılmayanlar Sözlü Anlatım
4. Hafta Silahlı çatışmada kullanılan metod ve yollar Sözlü Anlatım, Proje
5. Hafta Askeri hedefler, sivil hedeflerin korunması, tehlike içeren yapıların korunması Sözlü Anlatım, Proje
6. Hafta Sivil halkın korunması Sözlü Anlatım, Proje
7. Hafta İşgalci gücün hak ve görevleri Sözlü Anlatım, Proje, Vaka Analizi
8. Hafta Yaralı, hasta ve kazazedelerin korunması Sözlü Anlatım, Proje, Vaka Analizi
9. Hafta Savaş esirlerinin korunması Sözlü Anlatım, Proje
10. Hafta Dini personel Sözlü Anlatım, Proje
11. Hafta Kültürel malların korunması Sözlü Anlatım, Proje
12. Hafta Denizde silahlı çatışma hukuku Sözlü Anlatım, Proje, Vaka Analizi
13. Hafta Tarafsızlık hukuku Sözlü Anlatım, Proje
14. Hafta Uluslararası insancıl hukukun uygulanması Sözlü Anlatım, Proje
15. Hafta Sınav haftası
16. Hafta Sınav haftası
17. Hafta Sınav haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Silahlı çatışmalarla ilgili uluslararası hukuk kurallarını eleştirmek
ÖÇ-2Uluslararası insancıl hukuk kurallarının uygulamasını analiz etmek
ÖÇ-3Uluslararası insancıl hukukunun kapsamı ve gelişimi konusunda çıkarımlarda bulunmak
ÖÇ-4Uluslararası insancıl hukukun temel kuralları ve prensipleri hakkında bir anlayış geliştirmek, yorum ve değerlendirme yapılabilmek
ÖÇ-5Uluslararası hukukta kuvvet kullanımına ne zaman izin verilebileceğini tartışmak
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ait kavram ve kurumlara ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmesi, derinleştirmesi ve bu kavram ve kurumlara ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelendirmelere ulaşması;
PÇ-2PÇ 2. Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz etmesi, değerlendirmesi ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşması;
PÇ-3PÇ 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirmesi ve kullanması;
PÇ-4PÇ 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirmesi ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, analiz etmesi;
PÇ-5PÇ 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirmesi;
PÇ-6PÇ 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirmesi ve yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırması, bu doğrultuda özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmesi ve hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunması;
PÇ-7PÇ 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunması;
PÇ-8PÇ 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirmesi;
PÇ-9PÇ 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunması ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurması;
PÇ-10PÇ 10. Bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurması ve tartışması;
PÇ-11PÇ 11. Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurması;
PÇ-12PÇ 12. Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırması ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunması;
PÇ-13PÇ 13. Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunması.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5