Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MİMARİ TASARIMDA ÖZEL KONULAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0133 MİMARİ TASARIMDA ÖZEL KONULAR 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Ders kapsamında belirlenecek mimari tasarım alanındaki farklı kavramların ele alınması ve bu konular üzerinde ayrıntılı bir araştırma yapılarak eleştirel düşünmenin sağlanması amaçlanmıştır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri DOÇ. DR. YASEMİN ERKAN YAZICI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13:00-15:45
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 9:00-10:00, C01 İKÜ Ataköy
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, sunum, ödev, proje, makale
Temel Kaynaklar

Agkathidis, A., 2009. Modular Structures in Design and Architecture, BIS Publishers.

Anon. Density: New Collective Housing, Condensed Edition (2006). Edited and Published by A+T (Density Series).

Anon. Hoco – Density Housing Construction & Costs, (2009). (Ed) and Published by A+T (Density Series).

Baudelaire, Charles, 2003. Modern Hayatın Ressamı, sunuş Ali Artun, çev. Ali Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul.

Boeri, S. 2001. Mutations: Harward Project on the City, Rem Coolhaas. Actar.Bachelard, G. 2013. Mekanın Poetikası, İstanbul: İthaki Yayınları

Ballard, J.G., 2012. Gökdelen (High Rise), çev. Dost Körpe, Sel Yayıncılık, İstanbul.

Colomina, B,2011. Mahremiyet ve Kamusallık, Metis Yayıncılık

Ching, F.D.K., 2012. Introduction to Architecture, Wiley.

De Cauter Lieven, 2003. The Capsular Civilization: On the City in the Age of Fear, pp. 10-40, NAi Publishers, Belgium.

Fernandez Per, A., 2007. D Book – Density, Data, Diagrams, Dwellings, A+T Density Series Editions.

Giddens, Anthony, 1994. Modernliğin Sonuçları, p:25-48. Ayrıntı Yayınları, İstanbul.

Kloos, Maarten; Wedt, Dave, 2000. Formats For Living. ARCAM Pocket, Architectura &Natura Press, Amsterdam.

Koster, Egbert, 1995. Oostelijk Havengebied Amsterdam: Eastern Docklands. Architectura &Natura, Amsterdam.

Kaçel, Ela. “‘İdeal Ev’ Aranıyor”. Cogito 18: 160-75.

Koolhaas, R, 2013. Houselife filmi.

Merleau-Ponty, M. 2006. Phenomenology and Perception.

Merleau-Ponty, M., 2005. Algılanan Dünya, Metis Yayınları, İstanbul.

Pallasmaa, J., 1994. The Eyes of the Skin.

Perec, G., 1997. Species of Spaces and Other Places, Penguin Books.

Schulz, C.N., 1979. Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture, Rizzoli.

Schimbeck, E., 1987. Idea, Form and Architecture, Van Nostrand Reinhold.

Sharr, A. 2017. Mimarlar için Heidegger, YEM.

Tanyeli, Uğur. ‘Çekirdek Aile Çökünce Mimarlıkta Ne Olur? Ya da Tokyo’da Ne Oluyor?’, Arredamento Mimarlık.

Tschumi, Bernard, 1996. ‘Space and Program.’ Architecture and Disjunction, MIT Press, Cambridge.

Zumthor, P., Atmospheres: Architectural Environments, Surrounding Objects, Birkhauser.

Zumthor, P., 2005. Thinking Architecture, Birkhauser.

 

*Kaynaklar belirlenecek araştırma konusuna göre değişkenlik gösterebilir.

Diğer Kaynaklar *Kaynaklar belirlenecek araştırma konusuna göre değişkenlik gösterebilir.

**Belirlenecek konu ile ilgili makale verilecektir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Programın açıklanması, tanışma. Makalelerin dağıtılması. Giriş
2. Hafta Konunun ayrıntılı irdelenmesi. Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Konu ve film seçimi hakkında tartışma Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Makale sunumları tartışma (CATS’e yüklenecek) Sunum
5. Hafta Makale sunumları, tartışma. Sunum
6. Hafta Seçilen filmin konusunun sunulması (CATS’e yüklenecek) Sunum
7. Hafta Seçilen filmin konusunun sunulması Sunum
8. Hafta Seçilen filmin analizinin sunulması Sunum
9. Hafta Seçilen filmin analizinin sunulması Sunum
10. Hafta Seçilen filmin analizinin sunulması Sunum
11. Hafta Seçilen filmin analizinin sunulması Sunum
12. Hafta Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte) Sunum
13. Hafta Değerlendirme sunumları (literatür ile birlikte) Sunum
14. Hafta Final teslimi-soru/cevap görüşmeleri Soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 40
Final 1 40


ÖÇ-1I. Mimari tasarım alanındaki farklı kavramlar hakkında bilgi edinme. (BİLGİ)
ÖÇ-2II. Mimari tasarım ile ilişkili bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
ÖÇ-3III. Araştırmasını yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
ÖÇ-4IV. Araştırmasını bireysel ve grup olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
ÖÇ-5V. Hazırladığı özgün bir akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5