Kentliyi harekete geçiren ve yine kentli tarafından üretilen “yaratıcı mekanlar” üzerineden kentteki dinamiklere ait bilginin biraraya getirilmesine yönelik “haritalandırma” yapılmasının uygulanarak öğrenilmesi.
5. Henri Lefebvre and Leszek Kołakowski. Evolution or Revolution; F. Elders (ed.), Reflexive Water: The Basic Concerns of Mankind, London: Souvenir. pp. 199–267. ISBN 0-285-64742-3
5. Mitchell, Don. 2003, The Right to the City: Social Justice and the Fight for Public Space. New York: The Guilford Press.
6. Valentine, Gill, 1996, Children should be seen and not heard: the production and transgression of adults' public space . Urban Geography 17, 205-220.
8. Jurgen Habermas, The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society (Cambridge, MA: MIT Press, 1989)
9. Robert D. Leighninger, Jr., 1996, 'Cultural Infrastructure: The Legacy of New Deal Public Space', Journal of Architectural Education, Vol. 49, No. 4 (May, 1996), pp. 226-236
10. John Chase, "The Garret, the Boardroom, and the Amusement Park," JAE 47/2 (Nov. 1993)
11. Michael Sorkin, "Introduction", and Mike Davis, "Fortress Los Angeles: The Militarization of Urban Space," in Michael Sorkin, ed. Variations on a Theme Park: The New American City and the End of Public Space (New York: Hill and Wang, 1992)
12. Margaret Crawford. 1995, "Contesting the Public Realm: Struggles over Public Space in Los Angeles", Journal of Architectural Education, Vol. 49, No. 1 (Sep, 1995) pp. 4-9
13. Nancy Fraser, "Rethinking the Public Sphere: A Contribution to the Critique of Actually Existing Democracy," in Bruce Robbins, ed., The Phantom Public Sphere (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1993)
14. Patricie C. Philips, 1989, "Temporality and Public Art", Art Journal, Vol. 48, No. 4, Critical Issues in Public Art (Winter, 1989), pp. 331-335
15. Iris Aravot, "Narrative-Myth and Urban Design", Journal of Architectural Education (1984-), Vol. 49, No. 2 (Nov., 1995), pp. 79-91
16. Ernst Cassirer, An Essay on Man (New York: Bantam, 1970)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin ve konunun tanıtımı
Sohbet
2. Hafta
Mekan, Ödev 1
Seminer ve uygulama
3. Hafta
Ödev 1 Tartışma
Tartışma ve uygulama
4. Hafta
Gündelik yaşam, Ödev 2
Seminer ve uygulama
5. Hafta
Ödev 2 Tartışma
Tartışma ve uygulama
6. Hafta
Taktik, tasarım, üretim, Ödev 3
Seminer ve uygulama
7. Hafta
Ödev 3 Tartışma
Tartışma ve uygulama
8. Hafta
Toplumsal paylaşım, iletişim, Ödev 4
Seminer ve uygulama
9. Hafta
Ödev 4 Tartışma
Tartışma ve uygulama
10. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
11. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
12. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
13. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
14. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
15. Hafta
Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım
Tartışma ve uygulama
16. Hafta
Sunuş
Tartışma
17. Hafta
Uygulama
Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
4
40
Projeler
1
60
ÖÇ-1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı Mimari tasarım bilgilerini kullanabilme; uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-2
Mimari tasarım ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme; ve disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
ÖÇ-3
Mimari tasarım ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözümleyebilme; bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme; uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
ÖÇ-4
Mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
ÖÇ-5
Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)