Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICI MEKANLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0117 YARATICI MEKANLAR 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Kentliyi harekete geçiren ve yine kentli tarafından üretilen “yaratıcı mekanlar” üzerineden kentteki dinamiklere ait bilginin biraraya getirilmesine yönelik “haritalandırma”  yapılmasının uygulanarak öğrenilmesi.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Tasarıma yönelik uygulama yapılacak
Öğretim Üyeleri PROF. DR. EMEL BİRER
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu yarıyıl ders açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Seminer ve tasarımlar üzerinden tartışma
Temel Kaynaklar  1.       Michel Trebitsch: Introduction to Critique of Everyday Life Vol 1
2.       Mark Poster, 1975, Existential Marxism in Postwar France: From Sartre to Althusser, Princeton University Press
5.       Henri Lefebvre and Leszek Kołakowski. Evolution or Revolution; F. Elders (ed.), Reflexive Water: The Basic Concerns of Mankind, London: Souvenir. pp. 199–267. ISBN 0-285-64742-3
7.       Vincent Cespedes, May 68, Philosophy is in the Street! (Larousse, Paris, 2008).
11.    Gombin, Richard (1971). The Origins of Modern Leftism. Penguin. ISBN 0-14-021846-7. , p40
12.    Radical Philosophy obituary, 1991.
13.    Ross, Kristin (2005). May 68 and its afterlives. University of Chicago. ISBN 0226727998
14.    Lefebvre, Henri (1947). The Critique of Everyday Life. Verso. ISBN 1844671941. , p40
15.    Lefebvre, Henri and Regular, Catherine (2004). Rhythmanalysis. Continuum. ISBN 0826472990
16.    "Place, A Short Introduction", Tim Cresswell
17.    Shields, Rob Places on the Margin, Routledge, 1991, ISBN 0-415-08022-3 pp. 50-58.
18.    Stanek, Lukasz Henri Lefebvre on Space: Architecture, Urban Research, and the Production of Theory, University of Minnesota Press, 2011, p. ix.
19.    Lefebvre, Henri, The Production of Space, Blackwell, 1991, ISBN 0-631-18177-6. p. 26, 59.
Diğer Kaynaklar  1.       http://voices.yahoo.com/is-photography-public-illegal-6511886.html
2.       Laurent, Olivier (23 April 2013). "Protecting the Right to Photograph, or Not to Be Photographed". The New York Times
3.       "Illegal to be Homeless". National Coalition for the Homeless. 2004. 
4.       Malone, K. "Children, Youth and Sustainable Cities". Local Environment 6 (1). 
5.       Mitchell, Don. 2003, The Right to the City: Social Justice and the Fight for Public Space. New York: The Guilford Press.
6.       Valentine, Gill, 1996, Children should be seen and not heard: the production and transgression of adults' public space . Urban Geography 17, 205-220.
7.       Vasagar, Jeevan (11 June 2012). "Privately owned public space: where are they and who owns them?". London: The Guardian. Retrieved 2012-09-01. 
8.       Jurgen Habermas, The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society (Cambridge, MA: MIT Press, 1989)
9.       Robert D. Leighninger, Jr., 1996, 'Cultural Infrastructure: The Legacy of New Deal Public Space', Journal of Architectural Education, Vol. 49, No. 4 (May, 1996), pp. 226-236
10.    John Chase, "The Garret, the Boardroom, and the Amusement Park," JAE 47/2 (Nov. 1993)
11.    Michael Sorkin, "Introduction", and Mike Davis, "Fortress Los Angeles: The Militarization of Urban Space," in Michael Sorkin, ed. Variations on a Theme Park: The New American City and the End of Public Space (New York: Hill and Wang, 1992)
12.    Margaret Crawford. 1995, "Contesting the Public Realm: Struggles over Public Space in Los Angeles", Journal of Architectural Education, Vol. 49, No. 1 (Sep, 1995) pp. 4-9
13.    Nancy Fraser, "Rethinking the Public Sphere: A Contribution to the Critique of Actually Existing Democracy," in Bruce Robbins, ed., The Phantom Public Sphere (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1993)
14.    Patricie C. Philips, 1989, "Temporality and Public Art", Art Journal, Vol. 48, No. 4, Critical Issues in Public Art (Winter, 1989), pp. 331-335
15.    Iris Aravot, "Narrative-Myth and Urban Design", Journal of Architectural Education (1984-), Vol. 49, No. 2 (Nov., 1995), pp. 79-91
16.    Ernst Cassirer, An Essay on Man (New York: Bantam, 1970)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin ve konunun tanıtımı Sohbet
2. Hafta Mekan, Ödev 1 Seminer ve uygulama
3. Hafta Ödev 1 Tartışma Tartışma ve uygulama
4. Hafta Gündelik yaşam, Ödev 2 Seminer ve uygulama
5. Hafta Ödev 2 Tartışma Tartışma ve uygulama
6. Hafta Taktik, tasarım, üretim, Ödev 3 Seminer ve uygulama
7. Hafta Ödev 3 Tartışma Tartışma ve uygulama
8. Hafta Toplumsal paylaşım, iletişim, Ödev 4 Seminer ve uygulama
9. Hafta Ödev 4 Tartışma Tartışma ve uygulama
10. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
11. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
12. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
13. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
14. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
15. Hafta Sunuş ve uygulamaya yönelik tasarım Tartışma ve uygulama
16. Hafta Sunuş Tartışma
17. Hafta Uygulama Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 40
Projeler 1 60


ÖÇ-1Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, kuramsal ve uygulamalı Mimari tasarım bilgilerini kullanabilme; uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-2Mimari tasarım ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme; ve disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
ÖÇ-3Mimari tasarım ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözümleyebilme; bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme; uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
ÖÇ-4Mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
ÖÇ-5Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5