Bu dersin amacı, mimari tasarımın ve kentsel boyutlu tasarımların içerik yapısında büyük bir öneme sahip olan mekan olgusunun yaşamsal, kavramsal, söylemsel ve tasarım boyutlarını öğrenme psikoloji üst başlığı üzerinden tartışmak ve etkilerini mimarlık eğitimi ortamı bağlamında sorgulamaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. EMEL BİRER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Temel Kaynaklar
Açıkgöz, K.Ü., (2003), "Etkili Öğrenme ve Öğretme", Eğitim Dünyası Yayınları, 4.Basım, İzmir.
Arık, A., (1995), "Öğrenme Psikolojisine Giriş", Der Yayınları, İstanbul.
Baron, J., (1994), "Thinking and Deciding", Cambridge Univ.Press, Second Press, Cambridge.
Erden, M., Akman, Y., (2001), "Gelişim ve Öğrenme", Arkadaş Yayınevi, 9.Baskı, Ankara.
Göregenli, M.,(2010), "Çevre Psikolojisi /İnsan Mekan İlişkileri", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Lawson, B. (1994), "Design in Mind", Butterworth-Heinemann Ltd.
Lawson, B.,(1980) "How Designers Think", London the Architectural Press Ltd.
Diğer Kaynaklar
Kahvecioğlu, N.P. (2001), Mimari Tasarım Eğitiminde Bilgi ve Yaratıcılık, Doktora Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öğrenme kuramları; gestatlt düşüncesi, gelişim psikolojisi, zeka kuramları, gelişim ve öğrenmenin eğitim süreciyle ilişkisi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilişsel gelişim, dil gelişimi, öğrenme ürünleri, sözsel bilgiler, kavram öğrenme
Sözlü anlatım
3. Hafta
İçsel-dışsal motivasyon, öğrenme ortamı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Problem çözme, yaratıcılık, düşünce ve davranışa ilişkin tasarım teorisi
Sözlü anlatım
5. Hafta
Tasarlamada bilişsel süreçler, tasarım sürecinin aktörleri arasındaki işbirliği, iletişim, etkileşim konuları
Sözlü anlatım
6. Hafta
Çevresel ve mekansal algı
Sözlü anlatım
7. Hafta
İnsan-çevre ilişkisi ve mekanın psikolojik anlamı
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Mimari eleştiri ve kimlik
Sözlü anlatım
10. Hafta
Mimarlık eğitimi ortamında güncel yaklaşımlar
Sözlü anlatım
11. Hafta
Öğrenci araştırma sunumları
Sözlü anlatım
12. Hafta
Öğrenci araştırma sunumları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Öğrenci araştırma sunumları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Öğrenci araştırma sunumları
Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
ÖÇ-1
1. Tasarım yöntemleri, tasarım eğitimi ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
ÖÇ-2
2. İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan /öğrenme ilişkisi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
ÖÇ-3
3. Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, yazabilme ve eleştireL bir göz oluşturabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
ÖÇ-4
4. Mimari tasarım, öğrenme psikolojisi, felsefe, gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
ÖÇ-5
5. Problem çözme, yaratıcılık, düşünce ve davranışa ilişkin tasarım teorisi arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)