Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TASARIMDA ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0119 TASARIMDA ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, mimari tasarımın ve kentsel boyutlu tasarımların içerik yapısında büyük bir öneme sahip olan mekan olgusunun yaşamsal, kavramsal, söylemsel ve tasarım boyutlarını öğrenme psikoloji üst başlığı üzerinden tartışmak ve etkilerini mimarlık eğitimi ortamı bağlamında sorgulamaktır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri PROF. DR. EMEL BİRER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım
Temel Kaynaklar Açıkgöz, K.Ü., (2003), "Etkili Öğrenme ve Öğretme", Eğitim Dünyası Yayınları, 4.Basım, İzmir.

Arık, A., (1995), "Öğrenme Psikolojisine Giriş", Der Yayınları, İstanbul.

Baron, J., (1994), "Thinking and Deciding", Cambridge Univ.Press, Second Press, Cambridge.

Batırbaygil, H.,(1996), "Yaratıcılık ve Mimar", Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul.

Erden, M., Akman, Y., (2001), "Gelişim ve Öğrenme", Arkadaş Yayınevi, 9.Baskı, Ankara.

Göregenli, M.,(2010), "Çevre Psikolojisi /İnsan Mekan İlişkileri", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Lawson, B. (1994), "Design in Mind", Butterworth-Heinemann Ltd.

Lawson, B.,(1980) "How Designers Think", London the Architectural Press Ltd.

Diğer Kaynaklar  
Kahvecioğlu, N.P. (2001), Mimari Tasarım Eğitiminde Bilgi ve Yaratıcılık, Doktora Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Öğrenme kuramları; gestatlt düşüncesi, gelişim psikolojisi, zeka kuramları, gelişim ve öğrenmenin eğitim süreciyle ilişkisi Sözlü anlatım
2. Hafta Bilişsel gelişim, dil gelişimi, öğrenme ürünleri, sözsel bilgiler, kavram öğrenme Sözlü anlatım
3. Hafta İçsel-dışsal motivasyon, öğrenme ortamı Sözlü anlatım
4. Hafta Problem çözme, yaratıcılık, düşünce ve davranışa ilişkin tasarım teorisi Sözlü anlatım
5. Hafta Tasarlamada bilişsel süreçler, tasarım sürecinin aktörleri arasındaki işbirliği, iletişim, etkileşim konuları Sözlü anlatım
6. Hafta Çevresel ve mekansal algı Sözlü anlatım
7. Hafta İnsan-çevre ilişkisi ve mekanın psikolojik anlamı Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mimari eleştiri ve kimlik Sözlü anlatım
10. Hafta Mimarlık eğitimi ortamında güncel yaklaşımlar Sözlü anlatım
11. Hafta Öğrenci araştırma sunumları Sözlü anlatım
12. Hafta Öğrenci araştırma sunumları Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrenci araştırma sunumları Sözlü anlatım
14. Hafta Öğrenci araştırma sunumları Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25


ÖÇ-11. Tasarım yöntemleri, tasarım eğitimi ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
ÖÇ-22. İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan /öğrenme ilişkisi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
ÖÇ-33. Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, yazabilme ve eleştireL bir göz oluşturabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
ÖÇ-44. Mimari tasarım, öğrenme psikolojisi, felsefe, gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
ÖÇ-55. Problem çözme, yaratıcılık, düşünce ve davranışa ilişkin tasarım teorisi arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5