Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimari Tasarım (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ANİMASYON VE RENDER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0127 ANİMASYON VE RENDER 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilgisayar grafikleri teknolojilerini ve bu teknolojilerin donanımsal ve yazılımsal uygulamalarını çağdaş animasyon ve render teknikleri kullanarak öğrenmektir. Render, animasyon ve sanal gerçeklik teknolojileri, bilgisayar grafikleri teknolojilerinin prensiplerini kullanmaktadır. Profesyonel olarak bu teknikleri kullananların bilgisayar grafikleri prensiplerini bilmeleri zorunludur. Ders kapsamında modelleme teknikleri ve bu modellerin birbirlerine dönüştürülmesi anlatılacaktır. Aydınlatma, ışın izleme (raytracing) ve radiosity yöntemleri ve ileri kaplama  teknikleri anlatılacaktır. Animasyon teknikleri işlenecek, animasyon içinde kullanılan kinematik kavramı ve insan hareketlerinin nasıl yapıldığı anlatılacaktır. Sanal gerçeklik örnekleri uygulamalı olarak gösterilecektir. Dersin sonunda, üç boyutlu modelleme, sanal gerçeklik ve aydınlatma simülasyonu teknolojilerinin kullanılacağı bir alan çalışması yapılacaktır. Bu çalışma ile çeşitli animasyon ve render teknolojileri arasındaki farklılıkların görsel sonuç olarak deneyimlenmesi amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Kullanılan kaynakların bir kısmının Türkçe olmamasından dolayı dersi alacak olan öğrencilerin İngilizce bilgilerinin temel düzeyde olması gerekmektedir. Bu dersi almak isteyen öğrencilerin yeni bilgisayar programları kullanmaya hevesli olmaları dersin daha verimli geçmesini sağlayacaktır.
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ ESİN HASGÜL
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2022-2023 Güz yarıyılında yapılmamaktadır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Yard. Doç. Dr. Emrah TÜRKYILMAZ, 2D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Temel bilgi aktarımdan sonra, çeşitli uygulamalar gerçekleştirilecektir. Yıl içi sınavı yoktur. Dönem içinde iki adet araştırma ödevi hazırlanacaktır. Dönem sonunda final sınavı olarak, küçük ölçekli bir mimari projenin animasyonu ve renderı gerçekleştirilecektir. 
Temel Kaynaklar -Kok, A., Huizing, K., van de Watering, H., (2010),  "Animation&Rendering", Eindhoven University of Technology.

-Parent, R., "Computer Animation, Algorithms and Techniques. www.cis.ohio-state.edu/parent/book/outline.htm

-www.pixar.com
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin açıklanması Sözlü anlatım
2. Hafta Modelleme, modeller arası dönüşüm Sözlü anlatım
3. Hafta Aydınlatma, Malzeme Sözlü anlatım
4. Hafta 1. Araştırma Ödevi Sözlü anlatım
5. Hafta Güncel animasyon ve render programları Sözlü anlatım
6. Hafta 1. Araştırma Ödevi Seminer
7. Hafta Animasyon teknikleri 1 Uygulama 1
8. Hafta Animasyon teknikleri 2 Uygulama 2
9. Hafta II. Araştırma Ödevi Seminer
10. Hafta Renderfarm 1 Uygulama 3
11. Hafta Renderfarm 2 Uygulama 4
12. Hafta Sanal gerçeklik modeli hazırlama 1 Sözlü anlatım
13. Hafta Sanal gerçeklik modeli hazırlama 2 Uygulama 5
14. Hafta Hareket Modelleme Uygulama 6
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
6 adet uygulama 6 40
Final 1 40


ÖÇ-1Hareket, sanal gerçeklik, üç boyutlu modelleme kavramları hakkında ileri düzeyde bilgilenmek
ÖÇ-2Bilgisayar grafik prensipleri, animasyon ve render teknikleri hakkında bilgilenmek
ÖÇ-3Bilgisayar grafik teknolojileri hakkında ileri düzeyde bilgilenmek ve kullanabilmek
ÖÇ-4Fiziksel model ve sayısal model ilişkisini ileri düzeyde kurabilmek
ÖÇ-5Güncel animasyon ve render teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5