Öğrenciden, proje 4 dersine paralel olarak, konu ile bağlantılı ayrıntılı bir araştırma raporu ve sunum yapması beklenmektedir.
Ön Koşullar
Proje 1-2-3
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Neslihan DOSTOĞLU, Doç. Dr. Emel Birer, Dr.Öğr.Üyesi Evren ENGİNÖZ, Dr.Öğr.Üyesi Yasemin ERKAN YAZICI, Prof. Dr. Ayhan USTA, Dr.Öğr.Üyesi Evrim TÖRE
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her dönem yeniden belirlenir
Görüşme Saatleri ve Yeri
Önceden randevu alınarak belirlenir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Araştırma, anlatım, sunum
Temel Kaynaklar
Konu ile ilgili temel kaynaklar
Diğer Kaynaklar
yok
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Araştırma
2. Hafta
Araştırma
3. Hafta
Araştırma
4. Hafta
Araştırma
5. Hafta
Araştırma
6. Hafta
Araştırma
7. Hafta
Araştırma
8. Hafta
Araştırma
9. Hafta
Araştırma
10. Hafta
Araştırma
11. Hafta
Araştırma
12. Hafta
Araştırma
13. Hafta
Araştırma
14. Hafta
Dönem ödevi teslimi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
100
ÖÇ-1
Araştırmasını, bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-2
Sosyo-ekonomik unsur ve süreçleri araştırması içerisinde dikkate alabilme/ kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme ve çözüm üretebilme becerisine sahip olma,
ÖÇ-3
Araştırmasını bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-4
Kendi bilgi alanı ve diğer bilgi alanları arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma,
ÖÇ-5
Hazırladığı özgün bir bilimsel/akademik çalışmayı gerekli teknik ve araçları kullanarak sunma yetkinliğine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Çağdaş tasarım sorunları karşısında süreçleri analiz edebilme ve mekansal, biçimsel, toplumsal, yapısal ve ekonomik boyutları ile özgün tasarım ve proje geliştirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)