Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Proje Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Proje Yönetimi Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Pazarlama ve Satış Yönetimi İlkeleri

Pazarlama ve Satış Yönetimi İlkeleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMPY2014 Pazarlama ve Satış Yönetimi İlkeleri 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
Globalleşme , artan rekabet , tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli değişmesi , teknolojinin hızla ilerlemesi ürünlerin ve hizmetlerin pazarlama ve satışını giderek zorlaştırmaktadır. Dersin amacı , büyük küçük tüm işletmeler için büyük önem taşıyan pazarlama ve satış faaliyetlerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını örneklerle öğrencilere açıklamaktır.
 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri -
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sınıf içi anlatım

- Konu ile ilgili güncel örneklerin öğrencilerle tartışılması

- Gerekli tablo vb. öğrencilere verilmesi
Temel Kaynaklar -DeCarlo,T.E , ( 2006 ) Ninth Edition , Sales Management , John Wiley&Sons,Inc, New Jersey.
Diğer Kaynaklar -Jobber,D., Lancaster,G., ( 2009 , 8th.Edition ) , Selling and Sales Management ,Prentice Hall . NY.

- Kone, L.D, ( 2000 , Ninth edition ) , Land Development , Home Builder Press, Washington DC.

- Forsyth ,P. ( 2007 ) , Sales Management , Capston Publishing , Oxford,UK.

- Schwartz , M., ( 2006 ) , Fundamentals of Sales Management for the Newly Appointed Sales Manager , AMACOM , NY.

- Taşkın , E., ( 2001 ), Satış Yönetimi Eğitimi , Papatya Yayıncılık,  İstanbul.

- Taşkın , E , ( 2003 ) , Satış Teknikleri Eğitimi , Papatya Yayıncılık , İstanbul

- Mucuk , İsmet ( 2007  ) Pazarlama İlkeleri , Türkmen Kitabevi , istanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Satış Yönetimine Genel Bakış Sınıf İçi anlatım
2. Hafta Pazarlama ve Satış İlişkisi Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
3. Hafta Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
4. Hafta Pazar Fırsatlarının İncelenmesi Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
5. Hafta Pazarlama ve Satışı Etkileyen Makro ve Mikro Faktörler Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
6. Hafta Rekabet Ortamının Analizi Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
7. Hafta Durum / Swot Analizi Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Satış Yönetimi Adımları Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
10. Hafta Planlama Adımında Yapılacaklar Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
11. Hafta Uygulama Adımında Yapılacaklar Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
12. Hafta Satış Takımı Oluşturma Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
13. Hafta Kontrol Adımında Yapılacaklar Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
14. Hafta Gelecek İçin Planlar Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Pazarlama ve satış ilişkisini anlamak
ÖÇ-2Pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenmek
ÖÇ-3Satış yönetiminin ne olduğunu anlamak
ÖÇ-4Satış yöneticilerinin faaliyetlerini ve karşılaştıkları sorunları incelemek
ÖÇ-5Satış için önemli olan satış gücünün oluşturulması ve yönetilmesi ile ilgili tüm adımları incelemek
ÖÇ-6Satış yönetiminin sorumluluğunda olan pazar analizleri , satış tahminleri ve zaman yönetiminin ne olduğunun ve nasıl yapıldığının açıklanması
Program Çıktıları
PÇ-1Proje Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
PÇ-2Proje Yönetimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3Proje Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
PÇ-4Proje Yönetimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5Proje Yönetimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6Proje Yönetimi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7Proje Yönetimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8Proje Yönetimi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9Proje Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10Proje Yönetimi ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-11Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-12Proje Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-13Proje Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-14Proje Yönetimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-15Proje Yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6