Öğrencinin, modern ölçme sistemlerini ve bunların kullanımlarını öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Turgut UZEL
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 14:00-16:45 Geomatik Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dersten sonra, ilgili derslikte.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar
VANICEK P., KRAKIWSKI E.J., Geodesy: The Conceps, 1982
KUTNER M.L., Astronomy: A Physical Perspective, 2003
FU L.L., CAZENAVE A., Satellite Altimetry and Earth Sciences, International Geographic Series V.69., 2001
HANSEN R.F., Radar Interferometry: Data Interpretation and Error Analysis, 2001
ROSEN P.A., Principles and Theory of Radar Interferometry, UNAVCO, 2008
GENS R., Interferometry: Status and Future, 2011
Diğer Kaynaklar
Eren K, Uzel T., CORS TR, 2008
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Geomatik’te yararlanılan yapay uydular
-Anlatım ve Tartışma.
2. Hafta
SLR
-Anlatım ve Tartışma.
3. Hafta
SLR uyduları
-Anlatım ve Tartışma.
4. Hafta
LLR
-Anlatım ve Tartışma.
5. Hafta
SAR
-Anlatım ve Tartışma.
6. Hafta
SAR
-Anlatım ve Tartışma.
7. Hafta
InSAR
-Anlatım ve Tartışma.
8. Hafta
InSAR
-Anlatım ve Tartışma.
9. Hafta
Sensörler
-Anlatım ve Tartışma.
10. Hafta
Afet yönetiminde Geomatik
-Anlatım ve Tartışma.
11. Hafta
LIDAR
-Anlatım ve Tartışma.
12. Hafta
LIDAR
-Anlatım ve Tartışma.
13. Hafta
VLBI
-Anlatım ve Tartışma.
14. Hafta
ESA ve NASA çalışmaları
-Anlatım ve Tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Yapay uydular konularını öğrenmek.
ÖÇ-2
Yeni ölçme sistemleri konularını öğrenmek.
ÖÇ-3
Afet yönetiminde geomatiğin öneminin öğrenilmesi.
ÖÇ-4
Sensör mekanizmasının anlaşılması.
ÖÇ-5
Uyduların fonksiyonel kullanım alanlarının öğrenilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.