Uzaktan algılama bilim dalının en önemli bileşenlerinden biri de, uzaktan algılama çerçevesinde elde edilen verilerin elde edilmesinden uygulanmasına kadar olan bölümlerdeki sayısal işlenmeleridir. Uzaktan algılama verilerinin elde edilmesi, sayısal sistemlerle işlenmesi ve bu verilerin işlenmesinde kullanılan sistem ve yöntemler açıklanacak ve uygulama gerçekleştirilecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Cem GAZİOĞLU
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dönem başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dönem başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım,artışma,uygulama.
Temel Kaynaklar
-ESRİ AŞ. Program yardım kitapları
Diğer Kaynaklar
-Thomas L. LILLESAND, T.L. and KIEFER, R.W., 1994. Remote Sensing and Image Interpretaiton. third edition, Wiley
Sesören A., 1998. Uzaktan Algılamada temel kavramlar, İstanbul
Örmeci C., 1987. Uzaktan Algılama. İTÜ, sayı:1345, İstanbul
Örmeci C., 8 Fotojeoloji. İTÜ, sayı:1345, İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Elektromanyetik spektrum
Sözlü anlatım
3. Hafta
EM Bandlar, Atmosfer Penceresi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Veri işleme sistemleri, Veri işleme yöntemleri,
Sözlü anlatım
5. Hafta
Verilerin elde edilmesi, Uzaktan Algılamada ışınım ve alet donanımı, Uzaktan algılamada patern tanıma, Veri işleme sistemi modelleri,
Sözlü anlatım
6. Hafta
Uydu Sistemleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Aktif Uydu Sistemler, Pasif Uydu Sistemler, Çok yüksek Çözünürlüklü Uydu sistemleri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Analiz tekniklerinin uygulanmasında biyolojik ve fiziksel özellikler,
- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.