Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geomatik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İleri Alet Bilgisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMSY 0110 İleri Alet Bilgisi 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
Öğrencilerin ölçme aletlerini, yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenmelerine yardım etmek.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Engin GÜLAL
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ve tartışma.

 
Temel Kaynaklar -KAVANAGH B.F., Surveying, 2006

-SCHOFIELD W., Engineering Surveying, 2001

-DEUMLICH, Instrumentenkunde, Berlin 1974

-BEER F., JOHNSTON R., Statics and Dynamics, New York 1962

-CLENDINNING J., OLLIVER J.G., Principles and Use of

-Surveying Instruments, London 1972

-KREYZIG, Advanced Engineering Mathematics, New York 1972

-SMITH R.C.H., A Modified GAK 1 Gyro-Theodolite Attachment, Survey Review 183, 1977
Diğer Kaynaklar UZEL T., Ders notu
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş -Anlatım ve tartışma.
2. Hafta Optik -Anlatım ve tartışma.
3. Hafta Optik uzunluk ölçme -Anlatım ve tartışma.
4. Hafta Optik uzunluk ölçme aletleri -Anlatım ve tartışma.
5. Hafta İncelikli açı ölçümü -Anlatım ve tartışma.
6. Hafta İncelikli açı ölçümü -Anlatım ve tartışma.
7. Hafta Optoelektronik aletler -Anlatım ve tartışma.
8. Hafta Nivolar -Anlatım ve tartışma.
9. Hafta Sayısal nivolar -Anlatım ve tartışma.
10. Hafta İnersiyal sistemler -Anlatım ve tartışma.
11. Hafta Jiro-teodolitler -Anlatım ve tartışma.
12. Hafta Su derinliği ölçümü -Anlatım ve tartışma.
13. Hafta Su derinliğini ölçen aletler -Anlatım ve tartışma.
14. Hafta Aletlerin kontrolü ve kalibrasyonu -Anlatım ve tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Optik ölçme aletlerinin kontrolünü öğrenmek.
ÖÇ-2Mekanik ölçme aletlerinin kullanımlarını öğrenmek.
ÖÇ-3Açı ölçümünün inceliklerini öğrenmek.
ÖÇ-4Optik aletlerini kullanımlarını öğrenmek.
ÖÇ-5Mekanik ölçme aletlerini kontrolünü öğrenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5