Watt, A., Fundamentals of Three-dimensional Computer Graphics, Addison-Wesley, 1989
Schroeder, M., The Visualization Toolkit: An Object-Oriented Approach to 3-D Graphics (2nd ed.), Prentice-Hall, 1997
Diğer Kaynaklar
Foley, V.D., Feiner, H.P.,Introduction to Computer Graphics, Addison-Wesley, 1994
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Grafik araçlar
2. Hafta
Bilgisayar grafiklerinin matematik temelleri
3. Hafta
Geometri ve çizgi üretme; poligonlar
4. Hafta
Dönüşümler
5. Hafta
Ölçekleme, döndürme ve yansıtma
6. Hafta
Pencereleme ve kırpma
7. Hafta
Etkileşimler
8. Hafta
Üç boyutlu çalışmalar; Eğriler ve yüzeyler
9. Hafta
Veri depolama; kolon, 2D ve 3D matris verileri
10. Hafta
Değişik yöntemlerle görselleştirme; uygun yöntemin seçilmesi
11. Hafta
Veri formatları
12. Hafta
Bilimsel veri formatları, Grafik dosya formatları
13. Hafta
Bilimsel bilginin sanal dokuyla entegrasyonu,
14. Hafta
Animasyon
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1. Verileri düzenlemek
ÖÇ-2
2. Verileri ayırmak
ÖÇ-3
3. Verileri birleştirmek
ÖÇ-4
4. Verileri formüle etmek
ÖÇ-5
5. Verileri yapılandırarak görsel hale getirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.