Globalleşme , artan rekabet , tüketici istek ve ihtiyaçlarının sürekli değişmesi , teknolojinin hızla ilerlemesi ürünlerin ve hizmetlerin pazarlama ve satışını giderek zorlaştırmaktadır. Dersin amacı , büyük küçük tüm işletmeler için büyük önem taşıyan pazarlama ve satış faaliyetlerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını örneklerle öğrencilere açıklamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
-
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sınıf içi anlatım
- Konu ile ilgili güncel örneklerin öğrencilerle tartışılması
- Gerekli tablo vb. öğrencilere verilmesi
Temel Kaynaklar
-DeCarlo,T.E , ( 2006 ) Ninth Edition , Sales Management , John Wiley&Sons,Inc, New Jersey.
Diğer Kaynaklar
-Jobber,D., Lancaster,G., ( 2009 , 8th.Edition ) , Selling and Sales Management ,Prentice Hall . NY.
- Kone, L.D, ( 2000 , Ninth edition ) , Land Development , Home Builder Press, Washington DC.
- Schwartz , M., ( 2006 ) , Fundamentals of Sales Management for the Newly Appointed Sales Manager , AMACOM , NY.
- Taşkın , E., ( 2001 ), Satış Yönetimi Eğitimi , Papatya Yayıncılık, İstanbul.
- Taşkın , E , ( 2003 ) , Satış Teknikleri Eğitimi , Papatya Yayıncılık , İstanbul
- Mucuk , İsmet ( 2007 ) Pazarlama İlkeleri , Türkmen Kitabevi , istanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Satış Yönetimine Genel Bakış
Sınıf İçi anlatım
2. Hafta
Pazarlama ve Satış İlişkisi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
3. Hafta
Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
4. Hafta
Pazar Fırsatlarının İncelenmesi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
5. Hafta
Pazarlama ve Satışı Etkileyen Makro ve Mikro Faktörler
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
6. Hafta
Rekabet Ortamının Analizi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
7. Hafta
Durum / Swot Analizi
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Satış Yönetimi Adımları
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
10. Hafta
Planlama Adımında Yapılacaklar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
11. Hafta
Uygulama Adımında Yapılacaklar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
12. Hafta
Satış Takımı Oluşturma
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
13. Hafta
Kontrol Adımında Yapılacaklar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
14. Hafta
Gelecek İçin Planlar
Sınıf içi anlatım , Örneklerle tartışma
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Pazarlama ve satış ilişkisini anlamak
ÖÇ-2
Pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenmek
ÖÇ-3
Satış yönetiminin ne olduğunu anlamak
ÖÇ-4
Satış yöneticilerinin faaliyetlerini ve karşılaştıkları sorunları incelemek
ÖÇ-5
Satış için önemli olan satış gücünün oluşturulması ve yönetilmesi ile ilgili tüm adımları incelemek
ÖÇ-6
Satış yönetiminin sorumluluğunda olan pazar analizleri , satış tahminleri ve zaman yönetiminin ne olduğunun ve nasıl yapıldığının açıklanması
Program Çıktıları
PÇ-1
Proje Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Proje Yönetimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Proje Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Proje Yönetimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Proje Yönetimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Proje Yönetimi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Proje Yönetimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Proje Yönetimi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Proje Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Proje Yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Proje Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Proje Yönetimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-15
Proje Yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.