Öğrencinin, Hatalar, Hata yayılma yasası, Olasılık, Dağılımlar, En küçük kareler yöntemi ile dengelemenin esasları, Dengeleme yöntemleri, Doğruluk testleri, Filtreler, En iyi eğri ve yüzey uydurma, Uygulama öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Kamil EREN
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dersin başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dersin başında ilan edilecektir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım,Tartışma
Temel Kaynaklar
MORITZ H., Physical Geodesy, 2005
SMITH S.O., Datums, Elipsoides, Grids, and Grid Reference Systems, The Defense Mapping Agency, 1996
SMITH S.O., The Universal Grids: UTM and UPS, The Defense Mapping Agency, 1989
De BOOR C., Spline Toolbox for Use with MATLAB, 2003
GAUSS C.F., Abhandlungen zur Methode der Kleinsten Quatrate, Berlin 1889
Diğer Kaynaklar
Eren K., UZEL T., CORS TR, 2008
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ölçü hataları, hata kaynakları, tolerans değerleri
Sözlü anlatım
2. Hafta
Hata yayılma yasası
Sözlü anlatım
3. Hafta
Hata dağılım modelleri ve hata analizi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Doğruluk testleri ve ölçütleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dengeleme yöntemleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Şartlı ölçüler dengelemesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Korelasyonlu ölçüler dengelemesi
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ağların dengelenmesi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Diğer dengeleme yöntemleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Filtreler; Kalman filtreleme yöntemi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Yaklaşım yöntemleri ve modelleri
Sözlü anlatım
12. Hafta
En iyi eğri uydurma
Sözlü anlatım
13. Hafta
En iyi yüzey uydurma
Sözlü anlatım
14. Hafta
Uygulama
Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
1.Ölçü hataları ve hata kaynakları
ÖÇ-2
2.Olasılık ve dağılımlar
ÖÇ-3
3.Dengeleme yöntemleri
ÖÇ-4
4.Doğruluk testleri
ÖÇ-5
5.Filtreler
ÖÇ-6
6.En iyi eğri ve yüzey uydurma analizi
konularını öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2
Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.