Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geomatik (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İleri Ölçme Sistemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMSY 2107 2 İleri Ölçme Sistemleri 3/0/0 Z Türkçe 9
Dersin Amacı
Öğrencinin, modern ölçme sistemlerini ve bunların kullanımlarını öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Turgut UZEL
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 14:00-16:45 Geomatik Lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri Dersten sonra, ilgili derslikte.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar

VANICEK P., KRAKIWSKI E.J., Geodesy: The Conceps, 1982

KUTNER M.L., Astronomy: A Physical Perspective, 2003

FU L.L., CAZENAVE A., Satellite Altimetry and Earth Sciences, International Geographic Series V.69., 2001

HANSEN R.F., Radar Interferometry: Data Interpretation and Error Analysis, 2001

ROSEN P.A., Principles and Theory of Radar Interferometry, UNAVCO, 2008

GENS R., Interferometry: Status and Future, 2011

Diğer Kaynaklar Eren K, Uzel T., CORS TR, 2008
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Geomatik’te yararlanılan yapay uydular -Anlatım ve Tartışma.
2. Hafta SLR -Anlatım ve Tartışma.
3. Hafta SLR uyduları -Anlatım ve Tartışma.
4. Hafta LLR -Anlatım ve Tartışma.
5. Hafta SAR -Anlatım ve Tartışma.
6. Hafta SAR -Anlatım ve Tartışma.
7. Hafta InSAR -Anlatım ve Tartışma.
8. Hafta InSAR -Anlatım ve Tartışma.
9. Hafta Sensörler -Anlatım ve Tartışma.
10. Hafta Afet yönetiminde Geomatik -Anlatım ve Tartışma.
11. Hafta LIDAR -Anlatım ve Tartışma.
12. Hafta LIDAR -Anlatım ve Tartışma.
13. Hafta VLBI -Anlatım ve Tartışma.
14. Hafta ESA ve NASA çalışmaları -Anlatım ve Tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Yapay uydular konularını öğrenmek.
ÖÇ-2Yeni ölçme sistemleri konularını öğrenmek.
ÖÇ-3Afet yönetiminde geomatiğin öneminin öğrenilmesi.
ÖÇ-4Sensör mekanizmasının anlaşılması.
ÖÇ-5Uyduların fonksiyonel kullanım alanlarının öğrenilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5