Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geomatik (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


CBS İçin Jeodezik Altyapı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMSY 0111 CBS İçin Jeodezik Altyapı 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
Öğrencinin, coğrafi bilgi sistemi tasarlaması ve kullanması için gerekli olan jeodezik bilgileri öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Kamil EREN
Asistanlar Dersin başında ilan edilecektir.
Ders Gün,Saat ve Yeri Dersin başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Dersin başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım,Tartışma.
Temel Kaynaklar -EREN K.,UZEL T.,CORS TR Datum Dönüşüm Raporu
Diğer Kaynaklar -ISO/DIS 19111 Spatial Referencing by Co-ordinates,

ISO/DIS 19112 Spatial Referencing by Geographic Identifiers,

ISO/DIS 19113 Quality Principles

ISO/Technical Committee 211 International Standard Reports (2002): www.isotc211.org

Leick, A., (1995) GPS Satellite Surveying, Second Edition, John Wiley & Sons, INC.,ISBN:0-

471-30626-6
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Mekansal veri ve özellikleri; CBS için konum belirleme duyarlığı Sözlü anlatım
3. Hafta Konum belirleme sistem ve teknikleri Sözlü anlatım
4. Hafta Koordinatlarla mekansal referans, datum ve jeodezik projeksiyonlar Sözlü anlatım
5. Hafta Yatay düşeyi yermerkezli dinamik datum Sözlü anlatım
6. Hafta Konvansiyonel jeodezik ağlar, ED50 Sözlü anlatım
7. Hafta Uzay bazlı jeodezik ağlar ve ITRF Sözlü anlatım
8. Hafta Yükseklik, Türkiye ulusal düşey kontrol ağı Sözlü anlatım
9. Hafta Lokal, ulusal ve küresel geoidler Sözlü anlatım
10. Hafta ITRF, ED5o ve diğer lokal ağların entegrasyonu Sözlü anlatım
11. Hafta Datum transformasyonu Sözlü anlatım
12. Hafta Mekansal veri tabanı standardları ve jeodezik veri yönetimi Sözlü anlatım
13. Hafta Ulusal ve uluslar arası jeodezik veri standardları ISO/TC211 Sözlü anlatım
14. Hafta CBS’de veri toplama standardları Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-11.CBS için gerekli olan jeodezik bilgiler
Program Çıktıları
PÇ-1Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1