Öğrencinin, coğrafi bilgi sistemi tasarlaması ve kullanması için gerekli olan jeodezik bilgileri öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Kamil EREN
Asistanlar
Dersin başında ilan edilecektir.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dersin başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dersin başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım,Tartışma.
Temel Kaynaklar
-EREN K.,UZEL T.,CORS TR Datum Dönüşüm Raporu
Diğer Kaynaklar
-ISO/DIS 19111 Spatial Referencing by Co-ordinates,
ISO/DIS 19112 Spatial Referencing by Geographic Identifiers,
ISO/DIS 19113 Quality Principles
ISO/Technical Committee 211 International Standard Reports (2002): www.isotc211.org
Leick, A., (1995) GPS Satellite Surveying, Second Edition, John Wiley & Sons, INC.,ISBN:0-
471-30626-6
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Mekansal veri ve özellikleri; CBS için konum belirleme duyarlığı
Sözlü anlatım
3. Hafta
Konum belirleme sistem ve teknikleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Koordinatlarla mekansal referans, datum ve jeodezik projeksiyonlar
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yatay düşeyi yermerkezli dinamik datum
Sözlü anlatım
6. Hafta
Konvansiyonel jeodezik ağlar, ED50
Sözlü anlatım
7. Hafta
Uzay bazlı jeodezik ağlar ve ITRF
Sözlü anlatım
8. Hafta
Yükseklik, Türkiye ulusal düşey kontrol ağı
Sözlü anlatım
9. Hafta
Lokal, ulusal ve küresel geoidler
Sözlü anlatım
10. Hafta
ITRF, ED5o ve diğer lokal ağların entegrasyonu
Sözlü anlatım
11. Hafta
Datum transformasyonu
Sözlü anlatım
12. Hafta
Mekansal veri tabanı standardları ve jeodezik veri yönetimi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Ulusal ve uluslar arası jeodezik veri standardları ISO/TC211
Sözlü anlatım
14. Hafta
CBS’de veri toplama standardları
Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
1.CBS için gerekli olan jeodezik bilgiler
Program Çıktıları
PÇ-1
Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2
Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.