de BY R.A. et al, Principles of Geoigraphic Information Systems-An Introductory Texbook, ITC, Enschede 2001
Diğer Kaynaklar
ZEILER M., Modeling Our World, ESRI, 1999
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Veri girişi; Keyboard girişi ve koordinat geometrisi işlemi
3. Hafta
Elle sayısallaştırma, tarama
4. Hafta
Uzaktan algılama verileri,sayısal veri, mevcut veri, doğal kaynak veri dizileri
5. Hafta
Sayıma bağlı veri dizileri
6. Hafta
Sayıma bağlı veri dizileri
7. Hafta
Veri çıktısı
8. Hafta
Veri çıktısı
9. Hafta
Veri çıktısı
10. Hafta
Mekansal veri modelleri ve öznitelik verileri
11. Hafta
ABS analiz fonksiyonları
12. Hafta
Mekansal veri ile öznitelik verilerinin birleştirilmesi
13. Hafta
Bir CBS’nin yürütülmesi
14. Hafta
Sistem uygulaması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Kısa sınav(lar)
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
1. Arazi bilgi sistemlerine giriş
ÖÇ-2
2. Arazi kullanım politikası
ÖÇ-3
3. Çok amaçlı kadastroda görüşler
ÖÇ-4
4. Arazi bilgi sistemleri fonksiyonlarını öğrenmek
ÖÇ-5
5. Veri kalitesi konularını öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2
Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.