Öğrencinin, uzaktan algılama alanında kullanılan verileri toplama teknik ve algılayıcıları ve bu algılayıcılardan elde edilen verilerin nicelik ve nitelik yönünden kullanılabilirliklerini öğrenmesine yardım etmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Cem GAZİOĞLU
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dönem başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dönem başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım,tartışma
Temel Kaynaklar
-Lillesand,T.M.&Kiefer,R.W., (1999), Remote sensing and image interpretation, 4th ed. ISBN 0471255157, , 736 pp.
Diğer Kaynaklar
-Maktav, D; Erbek, F.S., (1991), Uzaktan Algılama (Kantitatif Yaklaşım), (Çeviri kitap).
Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods, (2001), Digital Image Processing, Second Ed.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Veri taşıyıcısı olarak elektromagnetik ışınım
Sözlü anlatım
3. Hafta
Uzaktan algılama algılayıcılarında ana parametreler
Sözlü anlatım
4. Hafta
Spektral bilgiler, mekansal bilgiler, yoğunluk bilgileri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Algılayıcı tipleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Görüntü veren ve vermeyen çerçeveli sistemler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Algılayıcı sistemlerin spektral ve mekansal çözünürlükleri
Sözlü anlatım
8. Hafta
LIDAR
Sözlü anlatım
9. Hafta
LIDAR’ın elektromagnetik radyasyonu
Sözlü anlatım
10. Hafta
LIDAR sinyal işleme
Sözlü anlatım
11. Hafta
LIDAR uygulamaları
Sözlü anlatım
12. Hafta
SAR ve LIDAR tekniklerinin karşılaştırlması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Hiperspektral uzaktan algılama
Sözlü anlatım
14. Hafta
Veri tipleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
1.Data edinme
ÖÇ-2
2.Data işleme
Program Çıktıları
PÇ-1
Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2
Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.