Öğrencinin, jeodezik amaçlı çalışmalarda kullanılan elektronik donanımlı sistem, alet, araç ve donanımlarını, çalışma ilkelerini, yapılarını; incelik ve duyarlıklarını öğrenmesini; bunları yapacağı proje çalışmalarında doğru ve bilinçli seçme ve etkin kullanmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Turgut UZEL
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
1. UZEL T., jeodezik Amaçlı Elektromagnetik Ölçmeler Cilt I, 1981
2. UZEL T., jeodezik Amaçlı Elektromagnetik Ölçmeler Cilt II, 1984
Elektromanyetik dalgalar yardımıyla uzunluk ölçümünün temelleri
6. Hafta
Elektromanyetik dalgalar yardımıyla uzunluk ölçümünde yararlanılan yöntemler
7. Hafta
Elektromanyetik dalgalar yardımıyla uzunluk ölçümünde yararlanılan yöntemler
8. Hafta
Elektromanyetik dalgaların atmosferde yayılması
9. Hafta
Yeryüzündeki bir uzunluğun ölçümünde yayılma modelleri
10. Hafta
Düşey yayılma modeli
11. Hafta
Elektronik uzunluğun sferoid yüzeyine indirgenmesi
12. Hafta
Elektronik açı ölçünün temelleri
13. Hafta
Elektronik teodolitler, total stationlar ve bütünleşik sistemler
14. Hafta
Elektronik nivolar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
1. Jeodezide kullanılan elektronik aletler ve sistemleri göstermek ve bunları uygulatmak
ÖÇ-2
2. Elektronik aletlerin kapasitelerini; incelik ve duyarlıklarını ortaya koymak,
ÖÇ-3
3. Kontrollerini öğrenmek
ÖÇ-4
4. Kalibrasyonlarını formüle etmek,
ÖÇ-5
5. Etkili kullanımlarını göstermek ve uygulayabilecek şekilde yapılandırmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirme.
PÇ-2
Geomatik ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.