Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Doktora
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISDL2003 2 Seminer 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Doktora programlarında verilen seminer dersi, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu veya  tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. Bu ders Doktora öğrencileri için zorunludur. Tez çalışmasına geçmeden seminer dersinin başarılmış olması gerekmektedir.
Ön Koşullar Seminer
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Emine Müge Çetiner
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 15:00-18:00 Cats Meeting
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15:00-18:00 Cats Meeting
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenciler, seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında hakim oldukları bir konuda veya tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması yaparak, seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirlerler. Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitaplar, yurt içi ve dışında yapılmış tezler, makaleler vb. tüm bilimsel çalışmalar incelenir.
Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışma öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulur. Öğretim üyesi, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik eder. 

Temel Kaynaklar -Öğrenci seminerini hazırlarken danışmanının önerdiği kaynakların yanında internetten ve konuyla ilgili her türlü süreli yayınlardan usulüne göre kaynak göstererek yararlanabilir.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Seminer dersi amacı Ders, tartışma
2. Hafta Yazım kuralları Ders, tartışma
3. Hafta Yazım kuralları Ders, tartışma
4. Hafta Kaynak erişimi Ders, tartışma
5. Hafta Sunum teknikleri Ders, tartışma
6. Hafta Sunum teknikleri Ders, tartışma
7. Hafta Sunumlar Sunum
8. Hafta Sunumlar Sunum
9. Hafta Sunumlar Sunum
10. Hafta Sunumlar Sunum
11. Hafta Sunumlar Sunum
12. Hafta Sunumlar Sunum
13. Hafta Sunumlar Sunum
14. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İş yaşamında ve akademik alanda kabul görmüş mesleki, akademik ve etik sorumluluk bilinci kazanacak, bu değerleri geliştirebilecek ve iş yaşamında uygulayabilecektir.
ÖÇ-2Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
ÖÇ-3Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir.
ÖÇ-4Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir.
ÖÇ-5Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları vb.) temel bilgileri açıklayarak işletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri kişisel ve mesleki çevrede yönetsel, ekonomik ve siyasi konuların bileşenlerini belirleyip, eleştirel bakış açısı ile analiz ederek çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3Sürdürülebilirlik kapsamında küresel ve sosyal açıdan kapsayıcı bir perspektif ile yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme yetkinliği kazanır.
PÇ-4Analitik bir şekilde akıl yürütebilmek ve disiplinler arası alanlarda teoriler uygulayarak problemleri ele alarak ve yenilikçi çözümler yaratabilmek ve değişen şartlarda paydaşların çıkarlarını gözetebilecek uygun işletme prosedürlerini ve stratejileri geliştirir.
PÇ-5Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5