Program Çıktıları |
PÇ-1 | İş yaşamında insan konusunda edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek ve alana ilişkin orijinal fikirler geliştirebilmek.
| PÇ-2 | İş yaşamında insanı anlamanın disiplinler arası bilgisine sahip olmak ve konusuyla ilgili
uygulamaları değerlendirebilmek. | PÇ-3 | Bir sosyal sistem olarak çalışma ortamındaki etkileşim biçimleri ve çatışma yönetimine
ilişkin dinamikleri kavramak ve bu konuda duyarlılık kazanmak. | PÇ-4 | Çalışma ortamının kalitesini yükseltecek kuramsal bilgi ve beceriler edinmek.
| PÇ-5 | İşletme etiği bilinci geliştirmek. | PÇ-6 | İş dünyasında çeşitli işletme uygulamaları ve yönetim biçimlerinin insan üzerindeki etkilerini kavramak. | PÇ-7 | Çalışma yaşamında araştırma modeli geliştirme,veri toplama ve veri analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak. | PÇ-8 | Uygulama modelleri geliştirebilme ve mevcut modelleri eleştirebilme yeteneği geliştirmek.
| PÇ-9 | Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin kuramsal bilgilerini kullanarak İnsan Kaynakları Yönetimi
ile ilgili alt sistemler önerebilmek. | PÇ-10 | İnsan psikolojisinin işletme yaşamı üzerindeki etkilerine ilişkin içgörü kazanmak. |
|
Alan Yeterlilikleri |
Bilgi
|
1--Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
2--Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3--Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
4--İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
5--Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
6--Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
7--Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
|
Beceriler
|
1--Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
2--Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.
3--Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.
4--Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.
5--Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
6--Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
7--Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1--Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
2--Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.
3--Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.
4--Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.
5--Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.
6--Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1--Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir.
2--Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
3--Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir.
4--Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
5--Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
6--Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.
7--Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1--Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2--Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır.
3--Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir.
4--Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
5--İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
6--Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
7--Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8--Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1--Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2--Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
3--Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4--Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5--Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
6--Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
7--Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
|
|