Bu dersin amacı, edebi türleri ve şekilleri tanımak, birbirinden ayırt edebilmek ve yorumlamak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Bahtiyar Aslan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar
Aça, Mehmet-Gökalp, Haluk-Kocakaplan İsa, Tür ve Şekil Bilgisi, Kriter Yay. İstanbul, 2009.
Önal, Mehmet, Edebiyat Sanatı Edebiyat Teorisi, Kurgan Edebiyat Yay. Ankara, 2012.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tür ve şekil kavramı
Anlatım, tartışma.
2. Hafta
Edebi türlerin gelişimi
Anlatım, tartışma.
3. Hafta
Eski Türk edebiyatında nazım şekilleri
Anlatım, tartışma.
4. Hafta
Eski Türk edebiyatında nazım şekilleri
Anlatım, tartışma.
5. Hafta
Eski Türk edebiyatında türler
Anlatım, tartışma.
6. Hafta
Eski Türk edebiyatında türler
Anlatım, tartışma.
7. Hafta
Yeni Türk edebiyatında nazım şekilleri
Anlatım, tartışma.
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Yeni Türk edebiyatında nazım türleri
Anlatım, tartışma.
10. Hafta
Yeni Türk edebiyatında nesir
Anlatım, tartışma.
11. Hafta
Yeni Türk edebiyatında nesir
Anlatım, tartışma.
12. Hafta
Türk Halk edebiyatında tür ve şekil
Anlatım, tartışma.
13. Hafta
Anonim Halk edebiyatında tür ve şekil
Anlatım, tartışma.
14. Hafta
Âşık edebiyatında tür ve şekil
Anlatım, tartışma.
15. Hafta
Tekke ve tasavvuf edebiyatında tür ve şekil
Anlatım, tartışma.
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Edebiyatta tür kavramını tanır.
ÖÇ-2
Edebiyatta şekil kavramını tanır.
ÖÇ-3
Halk Edebiyatı ve Klasik Türk edebiyatının tür ve şekillerini ayırt eder.
ÖÇ-4
Modern Türk edebiyatının tür ve şekillerini tanır.
ÖÇ-5
Edebi eserleri tür ve şekil açısından değerlendirir, inceler ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.