Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-anlatım, örnekleme, tartışma, karşılaştırma.
Temel Kaynaklar
-Akyüz, Kenan (2005) Modern Türk edebiyatının Ana Çizgileri I (1860-1923), İstanbul, İnkılap Yayınevi.
- Kudret, Cevdet, (1979) Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, İstanbul
- Parlatır, İsmail, (1974) Cumhuriyet Döneminde Türk Hikâyeciliği, Ankara
- Hece Dergisi Roman Özel Sayısı
- Hece Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı
- Türk Dili Dergisi Roman Özel Sayısı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Hakkında Genel Bilgiler
Anlatım, tartışma.
2. Hafta
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının Önceki Dönemlerle Karşılaştırılması
Anlatım, tartışma.
3. Hafta
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının Ömceki Dönemlerden Ayrılan Yönlerinin Tespiti
Anlatım, tartışma.
4. Hafta
Bu dönemi besleyen kaynaklar
Anlatım, tartışma.
5. Hafta
Cumhuriyet Döneminde Siyaset-Edebiyat İlişkisi
Anlatım, tartışma.
6. Hafta
Dönemin Öne çıkan hikâyecileri
Okuma ve tartışma.
7. Hafta
Dönemin öne çıkan romancıları
Okuma ve tartışma.
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Hikâye Çözümleme Yöntemleri
Anlatım, tartışma.
10. Hafta
Roman Çözümleme Yöntemleri
Anlatım, tartışma.
11. Hafta
Seçilmiş hikâye örneklerinin çözümlenmesi
Okuma ve tartışma.
12. Hafta
Seçilmiş hikâye örneklerinin çözümlenmesi
Okuma ve tartışma.
13. Hafta
Seçilmiş roman örneklerinin çözümlenmesi
Okuma ve tartışma.
14. Hafta
Seçilmiş roman örneklerinin çözümlenmesi
Okuma ve tartışma.
15. Hafta
Seçilmiş roman örneklerinin çözümlenmesi
Okuma ve tartışma.
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ1. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatını tanır
ÖÇ-2
ÖÇ2. Dönemin hikâye ve roman örneklerini bilir.
ÖÇ-3
ÖÇ3. Dönemi kendisinden önceki dönemlerle karşılaştırır.
ÖÇ-4
ÖÇ4. Dönemin hikâye ve romancılarını tanır.
ÖÇ-5
ÖÇ5. Cumhuriyet dönemini besleyen kaynakları yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.