Yrd.Doç. Dr.Hafta içi her gün, Ataköy Kampüsü, 3D-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatma, tartışma, örnekleme, soru - cevap
Temel Kaynaklar
- Walter, Benjamin, Sanatta ve Edebiyatta Eleştiri, İletişim Yay., İst.2010
- Carlaui, C.J, Fillox, C.J, Çevr. Hümeyra Çakmaklı, Edebi Eleştiri, 1985
- Pospelov, N. Gennadiy, Çev., Yılmaz Onay, Edebiyat Bilimi, 1984
- Rifat, Mehmet, Bizim Eleştirmenlerimiz, İş Bankası Yay., 2008
- Todorov, Tzvetan, Eleştirinin Eleştirisi, İş Bankası Yay., 2011
- Yücel, Tahsin, Eleştirinin ABC'si, İstanbul 1991
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eleştiri nedir?
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Edebî eleştirinin batıda ve bizim edebiyatımızda gelişimi (başlangıçtan günümüze
kadar)
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Edebî eleştirinin batıda ve bizim edebiyatımızda gelişimi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Edebî eleştirinin batıda ve bizim edebiyatımızda gelişimi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Edebî eleştirinin batıda ve bizim edebiyatımızda gelişimi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Edebî eleştirinin batıda ve bizim edebiyatımızda gelişimi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Edebî eleştirinin batıda ve bizim edebiyatımızda gelişimi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Vize Sınavı
Uygulama
9. Hafta
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında eleştiri hakkında bilgi.
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında eleştiri hakkında bilgi.
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Cumhuriyet dönemi edebiyatında eleştiri türüyle ilgilenen sanatkârlar.
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Cumhuriyet dönemi edebiyatında eleştiri türüyle ilgilenen sanatkârlar.
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Cumhuriyet Dönemi edebiyatında eleştiri türünde yazılmış eserler.
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Cumhuriyet Dönemi edebiyatında eleştiri türünde yazılmış eserler.
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Günümüzde yetişen eleştirmenler ve eserleri hakkında bilgi
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Edebi eserlerden hareketle eleştirinin Türk edebiyatındaki yeri ve önemi
üzerine bir değerlendirme.
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci eleştiri türünü tanımlar.
ÖÇ-2
Eleştirinin gelişim aşamalarını öğrenir.
ÖÇ-3
Eleştirinin önemini kavrar.
ÖÇ-4
Eleştirinin yöntem ve metotlarını öğrenir.
ÖÇ-5
Eleştiri metinlerini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2
Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5
Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7
Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8
Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9
Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.