Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDED1001 2 SEMİNER 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak, bilimsel bir çalışma meydana getirmek. Bu çalışmayı uygun metot ve yöntemlerle sunmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Öğrencinin önceden edindiği kurumsal yeterlilik vs.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma günü 14.00-17.00 saatleri arasında AK4B 0810 nolu sınıfta yürütülecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı günü 10.00-12.00 saatleri arasında AK3D19 nolu odada görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Anlatma, tartışma, karşılaştırma, ödev ve projeler, örnekleme, soru-cevap

 
Temel Kaynaklar  Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 2011

Karasar , Niyazi, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayıncılık

Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayınları, 2005
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilimsel araştırma dediğimizde ne anlıyoruz? Sözlü anlatım
2. Hafta Bilimsel bir çalışmada kaynaklar nasıl toplanmalıdır? Sözlü anlatım
3. Hafta Bilimsel bir çalışmada kaynaklar nasıl toplanmalıdır? Sözlü anlatım
4. Hafta Kütüphane çalışmalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar Sözlü anlatım
5. Hafta Kütüphane çalışmalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar Sözlü anlatım
6. Hafta Diponot, kaynakça ve diğer unsurlar nasıl oluşturulmalıdır Proje, saha çalışması
7. Hafta Diponot, kaynakça ve diğer unsurlar nasıl oluşturulmalıdır Proje, saha çalışması
8. Hafta Diponot, kaynakça ve diğer unsurlar nasıl oluşturulmalıdır
9. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
10. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
11. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
12. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Proje, saha çalışması
13. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
14. Hafta Belirlenen konu doğrultusunda uygulamalı bilimsel bir çalışma yapılması Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
15. Hafta Final (Bilimsel çalışmanın sunulması ve değerlendirilmesi) Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
16. Hafta Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
17. Hafta Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Öğrenci bilimsel metotla çalışmayı öğrenir.
ÖÇ-2Kütüphanede çalışma yöntemlerini kavrar.
ÖÇ-3Kaynakları bir araya getirerek yorumlar.
ÖÇ-4Yaptığı çalışmayı uygun metotla anlatır.
ÖÇ-5Bilimsel çalışmanın sonuçlarını tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
PÇ-2Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-4Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-5Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
PÇ-6Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-7Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırabilir.
PÇ-8Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
PÇ-9Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine irdeleme ve inceleme imkanı bulur.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5