Yapı endüstrisinin genel özellikleri ile hizmet ve üretim sektörlerinden farkının ortaya konması bu dersin ana amacını oluşturmaktadır. Sektörün genel özelliklerinin ve bu özelliklerin uygulamada getirdiği sonuçların ortaya konması; özellikle proje düzeyinden başlayarak sektörde talebin süreksiz olması, riskin yüksekliği, belirsizlik gibi nedenlerle ortaya çıkabilecek sorunların tartışılması, bu çerçevede ürünün ve üretim sürecinin kalitesi üzerinde yaratabileceği sonuçların ortaya konması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Derslere %70 devam zorunluluğu vardır..
Öğretim Üyeleri
PROF. DR. ESİN KASAPOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba,16:00 - 18:45, (AK 1C01)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Doç.Dr. Esin Kasapoğlu, Görüşme günü ve saati önceden randevu alınarak belirlenir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, Tartışma, Öğrenci Sunumu
Temel Kaynaklar
- Bennett, F. L., (2003) The Management of Construction, A Project Life Cycle Approach, 1st Ed. Butterworth-Heinemann Publishing, Oxford.
-Uğur, L. O., (2006) Modern İnşaat Yönetimi, 1. Bsk. Alter Yayıncılık, Ankara.
- Klein, H., (2008) Project Planning, 1st Ed. Birkhauser, Basel.
-Birecikli, B. M. (2010) Şantiye Tekniği ve Şantiyede İş Güvenliği, 1. Bsk. Birsen Yayınevi, İstanbul.
- Kanıt, R., (2005) İnşaat Sektöründe Kalite Yönetim Sistemi Uygulamaları,ISO 9001:2000, 1. Bsk. Gazi Kitabevi, Ankara
Diğer Kaynaklar
- Güney, S., (2001) Yönetim ve Organizasyon, 1. Bsk. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
- Ataman, G., (2002) İşletme Yönetimi, Temel Kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar, 2. Bsk. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş – Ders içeriğinin öğrenciye aktarılması; Yapı endüstrisinin temel kavramları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yapı Endüstrisinin Genel Özellikleri
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Üretim Kavramı ve Üretim Sistemleri; Modüler Kalıp Sistemleri; Tünel Kalıp ve Önyapımlı elemanlar ile yapım sistemleri
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Yapı Endüstrisinde Alt Yüklenici Kullanımı;
İnşaat sektöründe işgüvenliği uygulamaları
Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta
Yapı Endüstrisinde verimlilik;
Yapı Endüstrisinde Risk Yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta
Yapı Endüstrisinde Sözleşme Yönetimi
Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta
Yıl içi sınavı
Sınav
8. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
9. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
10. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
11. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
12. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumu
Sunum, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Yapı endüstrisinin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-2
Yapı endüstrisinde alt yüklenici kullanımı ve ana yüklenici alt yüklenici ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Yapı endüstrisinde iş güvenliği hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ-4
Yapı endüstrisi üzerinde edindiği deneneyimi proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine uyarlayabilme becerisine sahip olma
ÖÇ-5
Yapı endüstrisi genel çerçevesinde edindiği deneyimi tüm proje ve yapım süreci ile ilişkilendirerek , değerlendirebilme yetkinliğine sahip olma
ÖÇ-6
Yapı endüstrisinde proje ve yapım yönetimi ile ilgili edindiği deneyimi sektörde karşılacağı çeşitli sorunları çözebilmek için kullanabilme, analiz yapabilme yetkinliğine sahip olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2
Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ
PÇ-3
İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4
Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7
Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8
Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.(YETKİNLİK)
PÇ-9
Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10
Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-11
Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-12
Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-13
Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-14
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-15
Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-16
Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-17
Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-18
Proje ve yapım yönetiminde süre yönetimi ve denetimi, maliyet planlaması ve denetimi, risk yönetimi, örgütsel \ yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-19
Proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerinde yönetimsel etkinliğe yardımcı olacak klasik ve çağdaş yönetim görüşleri ile yönetimde insan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-20
Kendi alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-21
Yapım yönetimi alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak, uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-22
Proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-23
Bir mimari projenin Yapım Yönetimi ve Teknolojisi alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-24
Taşıyıcı sistemlerin temel ilkeleri, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
PÇ-25
Mimarın proje ve yapım yönetiminde üstlendiği yönetim görevleri ve yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikler hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-26
Karmaşıklaşan binanın etkin ve doğru kullanımını sağlamak için tasarım aşamasından uygulama ve daha sonra işletme aşamasına kadar olan süreçte bina üst sistemini oluşturan alt sistemleri ve bina teknolojisiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-27
Mimari mühendislik alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-28
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik ve yangın koruma, bölücü sistemler, yapı kabuğu, bina servis sistemleri) geliştirme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-29
Bir mimari projenin Mimari mühendislik alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-30
Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
PÇ-31
Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-32
Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-33
Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-34
Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-35
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-36
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-37
Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-38
Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-39
Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-40
Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,