Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Mimarlık Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / BÜTÜNLEŞİK BİNA SİSTEMİ TASARIMI

BÜTÜNLEŞİK BİNA SİSTEMİ TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MIMY0512 BÜTÜNLEŞİK BİNA SİSTEMİ TASARIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 7
Dersin Amacı
Mimari proje tasarım sürecinde strüktürel, mekanik, elektrik ve aydınlatma sistemlerini bütünleştirme ve ilişkilendirme yöntemleri ele alınacaktır. Bu konuda, güncel teknolojinin uygulama alanında kullanım bilgileri ve her konunun kendine özgü planlama ilke ve teknikleri ile performansına dayalı verilerin gözden geçirilmesi ve bunların uygulamalarına değinilicektir. Bu bağlamda pasif iklimlendirme- İklim ve iklim elemanları, iklimsel konfor; iklim elemanlarının değişimi, yorumlanması; iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön, yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.); binanın kabuk tasarımı gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca aydınlatma- temel bilgiler, aydınlatmanın türleri; fotometrik büyüklükler, yasalar; görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.); yapma aydınlatma sistemleri gibi konulara yer verilecek ve tartışılacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Her dönem yeniden belirlenir
Görüşme Saatleri ve Yeri Önceden randevu alınarak belirlenir
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, uygulama ve sınavlar.
Temel Kaynaklar Berköz, E., Küçükdoğu, M., Yılmaz, Z., v.d., (1995), “Enerji Etkin Konut ve Yerleşme Tasarımı”, İstanbul, TÜBİTAK INTAG 201 no’lu araştırma projesi.

Koeningsberger, O.H., Ingersoll, T.G., Mayhew, A., Szokolay, S.V., (1974), “Manuel of Tropical Housing and Building”, New York, Longman.

Ok, V., (1988), “Yerleşme Dokusu Dizayn Değişkenlerinin İklimsel Performans Açısından Optimizasyonu”, İstanbul, TÜBİTAK.MAG 718.

Carter, C., de Villiers, J., (1987), “Passive Solar Building Design”, Pergamon Press.

Cottom-Wirslow, M., (1990), “Environmental Design: The Best Architecture and Technology”, PBC, Glenlove.

Gene, R., (1988), “Site Planning, Environment, Process and Development Brooks”, New Jersey, Prentice Hall.

Goulding, J.R., (1992), “Energy Conscious Design”, Luxemburg.

Brookes, A.J., (1990), “The Building Envelope”, Oxford, Butterwith Architecture.

Özer, M., (1982), “Yapılarda Isı-Su Yalıtımları”, İstanbul, Özer Yayınları:3.

Raiss, W., Çeviren: Köktürk, U., (1974), “Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme Tekniği”, İstanbul, Arı Kitabevi.

Liacre, E., (1991), “Climate Data and Resources”, London, Routledge.

Berköz, E., (1983), “Güneş Işınımı ve Yapı Dizaynı”, Profesörlük Tezi, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları.

Anon, (1994), “Code For Interior Lighting”, CIBSE.

Anon, (1992), “Handbuch für Beleuchtung”, Ecomed-Fachverlag.

Berköz, E., Küçükdoğu, M., (1975), “Mimari Aydınlatma Ders Notları”, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi.

Robbins, C.L., (1986), “Daylighting-Design and Analysis”, New York, Van Nostrand Reinhold Company.

Lam, M.C.W., (1986), “Sunlighting- As Formgiver For Architecture”, New York, Van Nostrand Reinhold.

Steffy, G.R., (1990), “Architectural Lighting Design”, New York, Van Nostrand Reinhold.

Moore, F., (1991), “Concepts and Practice of Architectural Daylighting”, New York, Van Nostrand Reinhold.

Hopkins, R.G., Petherbridge, P., Longmore, J., (1966), “Daylighting”, London, Heinemann.

Eskenazi, M., (1970), “Aydınlatma Notları”, İstanbul, Matbaa Teknisyenleri Basımevi.

Özkaya, M., (1972), “Aydınlatma Tekniği”, İstanbul, İTÜ Matbaası.

Beranek, L.L., (1971), “Noise and Vibration Control”, New York, Mc Graw-Hill Book Company.

Lord, P., Templeton, D., (1983), “Detailing For Acoustics”, London, Architectural Press.

Özer M., (1979), “Yapı Akustiği ve Ses Yalıtımı”, İstanbul, Arpaz Matbaacılık. 

Harris, M., (1994), “Noise Control in Buildings”, New York, Mc Graw-Hill Book.

Maekawa, Z., Lord, P., (1994), “Environmental and Architectural Acoustics”, London, E&FN Spon.

Lawrence, A., (1989), “Acoustics and The Built Environment”, London, Elsevier Applied Science.

Doelle, L., (1972), “Environmental Acoustics”, New York, Mc Graw-Hill Book Company.

Beranek, L.L., Ver I.L., (1992), “Noise and Vibration Control Engineering”, New York, John Wiley & Sons.

Egan, M.D., (1972), “ Concepts in Architectural Acoustics”, New York, Mc Graw-Hill Book Company.

Anon, (1976), “Practical Building Acoustics”, London, Sound Research Laboratories Limited.

Cremer, L., Müller, H., (1982), “Principles and Applications of Room Acoustics”, Volume I & II, New York, Applied Science Publishers.

Beranek, L., (1962), “Music Acoustics & Architecture”, New York, John Wiley & Sons.

Acoustical Society of America, (1982), “Halls for Music Performance-Two Decades of Experience:1962-1982), New York, American Institute of Physics.

Barron, M., (1993), “Auditorium and Architectural Design”, London, E&FN Spon.

Beranek, L., (1996), “How They Sound, Concert and Opera Halls”, Acoustical Society of America.

Kuttfuff, H., (1991), “Room Acoustics”, London, Elsevier Applied Science.

Beranek, L., (1960), “Noise Reduction”, Mc Graw-Hill Book Company, Inc.

Close, P.D., (1966), “Sound Control and Thermal Insulation of Buildings”, New York, Reinhold Publishing Corporation.

Parkin, P.H., Humphreys, H.R., (1958), “Acoustics, Noise and Buildings”, London, Faber and Faber Ltd.

Yerges, L.F., (1969), “Sound, Noise and Vibration Control”, Van Nostrand Reinhold Company.

West, M., (1973), “The Sound Attenuation in an Open-Plan Office”, Applied Acoustics, Vol.6.

Efron, A., (1957), “Sound”, New York, John F. Rider Pub. Inc.

Kinzey, B., Sharp, H.M., (1963), “Environmental Technologies in Architecture”, New Jersey, Prentice Hall.

Smith, B.J., (1970), “Environmental Physics Acoustics”, New York, Elsevier Publishing Company, 1970.

Lawson, F., (1981), “Conference Convention & Exhibition Facilities”, Great Britain, Mackays of Chatham Ltd.

V., O., K., C., M., H., (1950), Acoustical Designing in Architecture”, John Wiley & Sons.

Gilford, C., (1972), “Acoustic for T.V. and Radio Studios”, England, IEE Mongraph Series.

Burberry, P., (1983), “Environment and Services”, London, The Anchor Press Ltd.

Osbourn, D., (1985), “Introduction to Building”, London, B T Batsford Ltd.

Moore, F., (1993), “Environmental Control Systems”, New York, Mc Graw-Hill, Inc.

Eriç, M.,(1994), “Yapı Fiziği ve Malzemesi”, İstanbul, Literatür Yayıncılık.

Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L.,(2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, İstanbul, Literatür Yayıncılık.
TS 825,(1988), “Binalarda Isı Yalıtım Kuralları”, Ankara , TSE.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders tanıtımı Teori
2. Hafta Mimari proje tasarım sürecinde strüktürel sistemlerin tasarımı ve ilişkilendirilmesi Teori
3. Hafta Mimari proje tasarım sürecinde mekanik sistemlerin tasarımı ve ilişkilendirilmesi Teori, uygulama
4. Hafta Mimari proje tasarım sürecinde elektrik ve aydınlatma sistemlerinin tasarımı ve ilişkilendirilmesi Teori, uygulama
5. Hafta Mimari proje tasarım sürecinde strüktürel, mekanik, elektrik ve aydınlatma sistemlerinin bütünleştirilmesi Teori, uygulama
6. Hafta Proje üzerinde konuların değerlendirilmesi Uygulama, tartışma
7. Hafta Pasif iklimlendirme- İklim ve iklim elemanları, iklimsel konfor; iklim elemanlarının değişimi; iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön, yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.); binanın kabuk tasarımı Uygulama, tartışma
8. Hafta Pasif iklimlendirme- İklim ve iklim elemanları, iklimsel konfor; iklim elemanlarının değişimi; iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön, yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.); binanın kabuk tasarımı Uygulama, tartışma
9. Hafta Pasif iklimlendirme- İklim ve iklim elemanları, iklimsel konfor; iklim elemanlarının değişimi; iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön, yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.); binanın kabuk tasarımı Uygulama, tartışma
10. Hafta Ara sınav Değerlendirme
11. Hafta Aydınlatma- temel bilgiler, aydınlatmanın türleri; fotometrik büyüklükler, yasalar; görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.); yapma aydınlatma sistemleri Teori
12. Hafta Aydınlatma- temel bilgiler, aydınlatmanın türleri; fotometrik büyüklükler, yasalar; görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.); yapma aydınlatma sistemleri Teori
13. Hafta Aydınlatma- temel bilgiler, aydınlatmanın türleri; fotometrik büyüklükler, yasalar; görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.); yapma aydınlatma sistemleri Teori, uygulama
14. Hafta Aydınlatma- temel bilgiler, aydınlatmanın türleri; fotometrik büyüklükler, yasalar; görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.); yapma aydınlatma sistemleri Teori, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Mimari proje tasarım sürecinde strüktürel, mekanik, elektrik ve aydınlatma sistemlerini bütünleştirme ve ilişkilendirme yöntemleri hakkında bilgi edinme.
ÖÇ-2Pasif iklimlendirme- İklim ve iklim elemanları, iklimsel konfor; iklim elemanlarının değişimi, yorumlanması; iklim ve enerji kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yer, yön, yapı kabuğu, bina biçimi, bina aralıkları, vb.); binanın kabuk tasarımı gibi konular hakkında bilgi edinip proje üzerinde yorumlayabilme..
ÖÇ-3Aydınlatma- temel bilgiler, aydınlatmanın türleri; fotometrik büyüklükler, yasalar; görsel konfor, ışık kontrolünde etkili olan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (pencereler, hacim boyutları, iç yüzey yansıtıcılıkları, dış engeller, yapma ışık kaynakları, vb.); yapma aydınlatma sistemleri gibi konular hakkında bilgi edinme, tasarıma yansıtma ve değerlendirme..
ÖÇ-4Çevresel sistemlerin tasarımında, doğru performans araçlarını da kullanarak, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, iklimlendirme, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma, havalandırma ve enerji kullanımı konularının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma,
ÖÇ-5Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik ve yangın koruma, bölücü sistemler, yapı kabuğu, bina servis sistemleri) geliştirme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
Program Çıktıları
PÇ-1Mimarlık kuramı ile tasarım yöntemleri ve felsefesi alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma.(BİLGİ)
PÇ-2Toplumsal ve kültürel coğrafya, mekan ve zaman kavramları alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ
PÇ-3İnsan – çevre – davranış olguları çerçevesinde insan / toplum ve yapılı fiziksel çevre arasındaki ilişki alanında eleştirel ve özgün üretim yapılabilecek bilgiye sahip olma. (BİLGİ)
PÇ-4Mimari tasarım ve diğer bilgi alanlarından edindiği deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-5Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme, özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-6Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kuramsal ve uygulamalı mimari tasarım bilgisini kullanabilme becerisine sahip olma. (BECERİ)
PÇ-7Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-8Mimari tasarım, mimarlık kuramı ve yapı üretimi ile toplum bilimleri, psikoloji, felsefe, ekonomi – politik gibi diğer beşeri bilimler arasında ilişki kurabilme yetkinliğine sahip olma.(YETKİNLİK)
PÇ-9Kendi alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı bir yabancı dilde, gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde aktarabilme yetkinliğine sahip olma. (YETKİNLİK)
PÇ-10Kentsel tasarım ihtiyacını ortaya çıkaran ve aynı zamanda tasarım projesinin temel çıktıları arasında olan sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçler hakkında bilgi edinme ve kavrama,
PÇ-11Kentsel tasarımın; mimarlık, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarıyla ilişkileri ve bu ilişkilerden doğacak tehdit ve potansiyeller konusunda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-12Bir kentsel tasarım projesini ya da tasarım alanındaki araştırmasını, çok disiplinli bir süreçte, kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi altyapısını kullanarak ve yeni yöntem ve bilgiler geliştirerek ortaya koyabilme becerisine sahip olma,
PÇ-13Sosyo-ekonomik ve mekânsal unsur ve süreçleri kentsel tasarım süreci içerisinde yönlendirebilme becerisine sahip olma,
PÇ-14Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı bireysel olarak sürdürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-15Kentsel tasarım alanında gerçekleştirdiği bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri çözebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-16Özgün bir akademik / bilimsel çalışma yapma, sunma ve diyalektik çerçevede tartışma yetkinliğine sahip olma,
PÇ-17Bir kentsel tasarım projesinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-18Proje ve yapım yönetiminde süre yönetimi ve denetimi, maliyet planlaması ve denetimi, risk yönetimi, örgütsel \ yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-19Proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerinde yönetimsel etkinliğe yardımcı olacak klasik ve çağdaş yönetim görüşleri ile yönetimde insan ilişkileri hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-20 Kendi alanında kazanmış olduğu deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-21Yapım yönetimi alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak, uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-22Proje ve yapım süreci ile ilişki kurabilme, analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-23Bir mimari projenin Yapım Yönetimi ve Teknolojisi alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-24Taşıyıcı sistemlerin temel ilkeleri, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
PÇ-25Mimarın proje ve yapım yönetiminde üstlendiği yönetim görevleri ve yönetim etkinliğini arttıracak yaklaşım, model ve teknikler hakkında bilgi sahibi olma,
PÇ-26Karmaşıklaşan binanın etkin ve doğru kullanımını sağlamak için tasarım aşamasından uygulama ve daha sonra işletme aşamasına kadar olan süreçte bina üst sistemini oluşturan alt sistemleri ve bina teknolojisiyle olan ilişkileri hakkında bilgi edinme ve bu ilişkiler çerçevesinde doğru değerlendirme yapabilecek eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-27Mimari mühendislik alanında kazandığı donanımı proje başlangıç, tasarım ve yapım süreçlerine aktararak uygulayabilme becerisine sahip olma,
PÇ-28Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik ve yangın koruma, bölücü sistemler, yapı kabuğu, bina servis sistemleri) geliştirme ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-29Bir mimari projenin Mimari mühendislik alanında vermesi gereken stratejik kararları alabilme ve özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-30Kültür varlıklarının korunmasının iki farklı ölçeği olan tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma
PÇ-31Koruma alanının temel konuları olan restorasyon kuramları, uluslararası çağdaş koruma ilkeleri, ulusal ve uluslararası yasal ve örgütsel düzenlemeler ve kültür varlıklarının belgelenmesi ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-32Tarihi yapılara çağdaş ek ve tarihi çevrede yeni yapı, tek yapı ölçeğindeki kültür varlıklarının rölöve, restitüsyon ve yeniden kullanım projelerinin hazırlanması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma,
PÇ-33Hızla yok olmakta olan tarihi çevrelerin korunması ve sağlıklaştırılmasının aşamaları olarak ulusal ve uluslararası örneklerden yararlanılması, analitik etütlerin yapılması, morfoloji ve tipoloji çalışmalarının hazırlanması ve bu bilgiler ışığında değerlendirilme yapılması ile ilgili konularda bilgi edinme ve eleştirel farkındalığa sahip olma,
PÇ-34Tek yapı ve tarihi çevre koruma konularında uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanma,
PÇ-35Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında edindiği bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini; mimarlık tarihi, şehircilik, kentsel tasarım, arkeoloji, inşaat mühendisliği ve benzeri disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilme,
PÇ-36Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanlarında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve edindiği bilgileri; farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olma,
PÇ-37Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, eleştirel değerlendirme yapabilme, uygun teknikleri kullanabilme ve özgün sonuçlar üretebilme becerisine sahip olma,
PÇ-38Tek yapı ve tarihi çevre koruma ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerilerine sahip olma,
PÇ-39Tek yapı ve tarihi çevre koruma alanında çözümleme gerektiren ortamlarda karar verebilme ve projeleri/akademik çalışmaları yönetebilme, alanında bir çalışmayı grup içerisinde bireysel sorumluluk alarak ortaya koyabilme ve karmaşık süreçleri yönetme ve dönüştürme yetkinliğine sahip olma,
PÇ-40Tek yapı ve tarihi çevre koruma projelerinin gerektirdiği stratejik kararları alabilme ve etik değerlerin bilincinde olarak, özgün çözümler üretebilme yetkinliğine sahip olma,
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34PÇ 35PÇ 36PÇ 37PÇ 38PÇ 39PÇ 40
ÖÇ 1                                        
ÖÇ 2                                        
ÖÇ 3                                        
ÖÇ 4                                        
ÖÇ 5