Bu ders, bir pazarlama stratejisi geliştirme ve seçilen stratejiyi gerçekleştirmek için en uygun pazarlama karmasını tasarlama sürecine odaklanan, stratejik bir pazarlama yönetimi perspektifi sunar. Spesifik olarak bu dersin amacı:
- Pazarlama stratejisinin temel öğelerini tanıtmak,
- Problem analizi ve eylem planlaması için sağlam bir çerçeve sunmak,
- Öğrencinin liderlik, analitik ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
Ön Koşullar
Pazarlama Yönetimi dersini almış olmak.
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Ders online olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 18.00-20.50, Cats sistemi üzerinden online ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi, iş dünyasından pazarlama alanındaki misafir konuşmacılar, öğrenci sunumları, proje ödevleri ile dersin pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar
- Torlak, Ömer & Altunışık, Remzi. 2009. Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım. Beta Yayınları. İstanbul.
- Philip Kotler & Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management, Pearson, Global Edition 15.
ISBN-13: 978-1-292-09262-1
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama alanında yazılmış yerli ve yabancı makaleler,
- Alana ilişkin internet siteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta
Stratejik Pazarlama Planlaması
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta
Stratejik Analiz ve Pazar Fırsatları
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta
Sektör ve Rekabet Analizi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta
Müşteri Analizi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta
Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta
Vize Haftası
Vize Sınavı
8. Hafta
Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta
Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta
Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta
Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta
Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta
Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta
Stratejilerin Uygulanması ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta
Stratejik Kontrol Ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
17. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Projeler
1
25
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler, pazarlama stratejileri geliştirebilecek,
ÖÇ-2
Bir şirketin faaliyet gösterdiği ortamı anlayabilecek, fırsatları ve tehditleri belirleyebilecek,
ÖÇ-3
Pazarlama problemlerini tanımlayabilecek ve çözebilecek,
ÖÇ-4
Pazarlama karması stratejileri ve eyleme geçirilebilir pazarlama planları geliştirebileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3
İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).