Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Yöneticiliği (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Stratejik Pazarlama

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISYL2004 2 Stratejik Pazarlama 3/0/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Bu ders, bir pazarlama stratejisi geliştirme ve seçilen stratejiyi gerçekleştirmek için en uygun pazarlama karmasını tasarlama sürecine odaklanan, stratejik bir pazarlama yönetimi perspektifi sunar. Spesifik olarak bu dersin amacı:
- Pazarlama stratejisinin temel öğelerini tanıtmak,
- Problem analizi ve eylem planlaması için sağlam bir çerçeve sunmak,
- Öğrencinin liderlik, analitik ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
Ön Koşullar Pazarlama Yönetimi dersini almış olmak.
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Ders online olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 18.00-20.50, Cats sistemi üzerinden online ders
Görüşme Saatleri ve Yeri Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, literatürde yapılan çalışmaların incelenmesi, iş dünyasından pazarlama alanındaki misafir konuşmacılar, öğrenci sunumları, proje ödevleri ile dersin pekiştirilmesi
Temel Kaynaklar - Torlak, Ömer & Altunışık, Remzi. 2009. Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım. Beta Yayınları. İstanbul.

- Philip Kotler & Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management, Pearson, Global Edition 15.

ISBN-13: 978-1-292-09262-1
Diğer Kaynaklar  - Pazarlama alanında yazılmış yerli ve yabancı makaleler,
 
- Alana ilişkin internet siteleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
2. Hafta Stratejik Pazarlama Planlaması Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta Stratejik Analiz ve Pazar Fırsatları Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta Sektör ve Rekabet Analizi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta Müşteri Analizi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta Vize Haftası Vize Sınavı
8. Hafta Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
9. Hafta Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta Stratejilerin Uygulanması ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta Stratejik Kontrol Ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta Final Haftası Final Sınavı
17. Hafta Final Haftası Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Projeler 1 25
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler, pazarlama stratejileri geliştirebilecek,
ÖÇ-2Bir şirketin faaliyet gösterdiği ortamı anlayabilecek, fırsatları ve tehditleri belirleyebilecek,
ÖÇ-3Pazarlama problemlerini tanımlayabilecek ve çözebilecek,
ÖÇ-4Pazarlama karması stratejileri ve eyleme geçirilebilir pazarlama planları geliştirebileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5