Bu dersin amacı, pazarlama kavram ve yöntemlerinin stratejik pazarlama perspektifiyle başarılı bir biçimde uygulanabilmesi için gerekli olan teorik altyapının örnek olaylar yardımıyla öğrencilere aktarımıdır.
- Cravens, W. D.; Piercy, F. N.; Strategic Marketing; McGraw-Hill Education, New York, 2006
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
2. Hafta
Stratejik Pazarlama Planlaması
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
3. Hafta
İşletme Analizi
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
4. Hafta
Sektör ve Rekabet Analizi
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
5. Hafta
Müşteri Analizi
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
6. Hafta
Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
7. Hafta
Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
8. Hafta
Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
9. Hafta
Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
10. Hafta
Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
11. Hafta
Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
12. Hafta
Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
13. Hafta
Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi, Proje
14. Hafta
Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
Sözlü Anlatım, Vaka Analizi, Proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Stratejik Pazarlama ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek ve uygulamasını yapabilecektir.
ÖÇ-2
İşletmelerin pazarlama becerilerini stratejik açıdan, dış çevre ve iç çevrelerini dikkate alarak sistem yaklaşımı ile analiz edebilecek, sorunları kavrayabilecek ve çözümler üretebilecektir.
ÖÇ-3
Pazarlama Karmasını (Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma) kavrayacak, iş yaşamında işletmelerde stratejik bir yaklaşımla uygulama yapabilecektir.
ÖÇ-4
İşletme yapısı içerisinde pazarlama bölümünü çevresel unsurları dikkate alarak yapılandırabilecek ve gerekli değişim/dönüşümleri gerçekleştirebilecektir.
ÖÇ-5
Gelişen ve değişen işletme çevresinde pazarlamanın stratejik konumu hakkında bilgi sahibi olunacak.
ÖÇ-6
Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3
İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).