Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Yöneticiliği (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Finansal Muhasebe

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISLY0003 1 Finansal Muhasebe 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama kavram ve yöntemlerinin stratejik pazarlama perspektifiyle başarılı bir biçimde uygulanabilmesi için gerekli olan teorik altyapının örnek olaylar yardımıyla öğrencilere aktarımıdır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Peyami Çarıkçıoğlu
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi , 18:30 - 21:30 , 4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd.Doç.Dr.Gökhan Yolaç , Pazartesi , 18:30 - 21:30 , 4B-04/06
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Konferans (%80)

- Saha araştırması(%10)

- Grup çalışması (%10)
Temel Kaynaklar - Torlak, Ö.; Altunışık. R; Pazarlama Stratejileri; Beta Basım Yayım, İstanbul, 2009

 
Diğer Kaynaklar - Cravens, W. D.; Piercy, F. N.; Strategic Marketing; McGraw-Hill Education, New York, 2006
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
2. Hafta Stratejik Pazarlama Planlaması Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
3. Hafta İşletme Analizi Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
4. Hafta Sektör ve Rekabet Analizi Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
5. Hafta Müşteri Analizi Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
6. Hafta Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
7. Hafta Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
8. Hafta Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
9. Hafta Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
10. Hafta Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
11. Hafta Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
12. Hafta Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Sözlü Anlatım, Vaka Analizi
13. Hafta Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Sözlü Anlatım, Vaka Analizi, Proje
14. Hafta Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Sözlü Anlatım, Vaka Analizi, Proje
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Stratejik Pazarlama ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek ve uygulamasını yapabilecektir.
ÖÇ-2İşletmelerin pazarlama becerilerini stratejik açıdan, dış çevre ve iç çevrelerini dikkate alarak sistem yaklaşımı ile analiz edebilecek, sorunları kavrayabilecek ve çözümler üretebilecektir.
ÖÇ-3Pazarlama Karmasını (Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma) kavrayacak, iş yaşamında işletmelerde stratejik bir yaklaşımla uygulama yapabilecektir.
ÖÇ-4İşletme yapısı içerisinde pazarlama bölümünü çevresel unsurları dikkate alarak yapılandırabilecek ve gerekli değişim/dönüşümleri gerçekleştirebilecektir.
ÖÇ-5Gelişen ve değişen işletme çevresinde pazarlamanın stratejik konumu hakkında bilgi sahibi olunacak.
ÖÇ-6Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır (communicative skills).
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5