Bu ders öğrencilere tüketicileri, günümüzün rekabetçi pazarındaki tüketici davranışlarını ve pazarlama stratejisi ve kararları üzerindeki etkilerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, satın alma karar sürecinde tüketicileri bireyler ve karar alıcılar olarak etkileyen temel faktörleri analiz eder. Pazarlama olanakları olarak altkültürün ve küresel tüketici kültürünün önemi de ele alınmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
c.gurel@iku.edu.tr
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 18:00-21:00, Ataköy Kampüsü, 4B-08/10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Clow, K. E., Baack, D., Öztürk, G. (Çev. Ed.) (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Tüketici davranışını etkileyen faktörleri tanımlayabilir ve açıklayabilir.
ÖÇ-3
Tüketimin, pazarların ve kültürün doğası hakkında eleştirel ve analitik anlayışlar geliştirebilir.
ÖÇ-4
Tüketici karar verme sürecini açıklayabilir.
ÖÇ-5
Tüketici davranışındaki eğilimleri analiz edebilir ve bunları gerçek bir ürün veya hizmetin pazarlanmasına uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3
İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).