Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Yöneticiliği (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tüketici Davranışları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISYL0036 Tüketici Davranışları 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere tüketicileri, günümüzün rekabetçi pazarındaki tüketici davranışlarını ve pazarlama stratejisi ve kararları üzerindeki etkilerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders, satın alma karar sürecinde tüketicileri bireyler ve karar alıcılar olarak etkileyen temel faktörleri analiz eder. Pazarlama olanakları olarak altkültürün ve küresel tüketici kültürünün önemi de ele alınmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri c.gurel@iku.edu.tr
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 18:00-21:00, Ataköy Kampüsü, 4B-08/10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Clow, K. E., Baack, D., Öztürk, G. (Çev. Ed.) (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketicinin Satın Alma Süreci - Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta Bilgi Araştırması, İçsel Araştırma, Dış Araştırma - Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta Bilgi Araştırması, İçsel Araştırma, Dış Araştırma - Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta Tüketici Tutumları, Tüketici Değerleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta Tüketici Tutumları, Tüketici Değerleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta Bilişsel Haritalama - Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta Alternatiflerin Değerlendirilmesi, Markalar Kümesi Metodu - Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Çok Amaçlı Yaklaşım, Duygu Sevki - Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta Tüketicinin Satın Alma Çevresindeki Trendler, Yaş Karmaşası, Cinsiyet Karmaşası - Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta Hareketli, Hızlı Hayat Tarzları, Farklı Hayat Tarzları, İletişim Devrimi - Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta Deneyim Takibi, Sağlık Vurgusu - Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta Kurumlar Arası Satın Alma Davranışı - Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta Kurumlar Arası Satın Alma Davranışı - Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Tüketici davranışını incelemenin gerekçesini tartışabilir.
ÖÇ-2Tüketici davranışını etkileyen faktörleri tanımlayabilir ve açıklayabilir.
ÖÇ-3Tüketimin, pazarların ve kültürün doğası hakkında eleştirel ve analitik anlayışlar geliştirebilir.
ÖÇ-4Tüketici karar verme sürecini açıklayabilir.
ÖÇ-5Tüketici davranışındaki eğilimleri analiz edebilir ve bunları gerçek bir ürün veya hizmetin pazarlanmasına uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5