- Yüksek performansa ulaşmanın yollarını ve "toplam performans sisteminin" en etkin biçimde nasıl yönetileceğini öğretmek,
- İşletme performansının nasıl ölçülebildiğini açıklamak,
- Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığını tartışmak.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
c.gurel@iku.edu.tr
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Etkileşimli anlatım
- Ppt sunumları
- İş yaşamından örnekler
- Sınıf tartışmaları
- Ödev- proje çalışmaları
- Öğrenci sunumları
Temel Kaynaklar
- COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, İst., Literatür yay., 2007
- SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel yay., 2005.
- BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001.
- KAPLAN, R., NORTON, P., Balanced Scorecard, İst., Sistem yay., 1999.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
2. Hafta
Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
3. Hafta
Kurumsal Performans Göstergeleri ve Kurumsal Karne
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
4. Hafta
Çalışanların motivasyonu, hedef belirleme ve uyum
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
5. Hafta
Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
6. Hafta
Performans modelleri ve performansın ölçütleri
- Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
7. Hafta
İşin ve bireyin performansının analizi
- İş Analizleri
- İş Değerlendirme
- Performans Değerlendirme
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
8. Hafta
Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
9. Hafta
Yetkinliklerin tanımlanması ve kullanılması
- Temel ve kişisel yetkinlikler
- Liderlik yetkinlikleri
- Yetkinlik modelleri
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
10. Hafta
Bireysel Performansın etkin biçimde değerlendirilmesi
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
11. Hafta
Performans değerlendirmede diğer yöntemler ve uygulamalar
- Sıralama
- İkili karşılaştırma
- Puanlama
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
12. Hafta
- Kritik olaylar yöntemi
- İş standartları tekniği
- Dengelenmiş gösterge tekniği
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
13. Hafta
Yetkinliklere dayalı katılımcı performans değerlendirme: 360 derece değerlendirme yöntemi
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
14. Hafta
Performans değerlemede sık yapılan hatalar, başarılı uygulamalar için ilke ve öneriler
Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
15. Hafta
Final sınavı
final
16. Hafta
Final sınavı
final
17. Hafta
Final sınavı
final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandıracak, kurumsal karneye ilişkin öğeleri analiz edecek ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlayacaktır
ÖÇ-2
Bireysel performasın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
ÖÇ-3
Bireysel performasın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
ÖÇ-4
İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilecek, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştirecektir
ÖÇ-5
Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilecek ve aralarında kıyaslama yaparak sonuçları yorumlayacaktır.
ÖÇ-6
Proje sunumları ve sınıf içi örnek olay tartışmaları yoluyla, etkili iletişim ve sunum yapma, yorumlama ce sonuç çıkarma becerileri kazanacaktır.
ÖÇ-7
Sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları yoluyla, ekibin bir üyesi ve lideri olarak, ekip çalışmasını organize etme, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-8
Proje hazırlama, sunum yapma ve gerektiğinde işletme ziyaretlerini organize ederek, sorumluluk alma, akılcı düşünme, iletişim ve etik davranış becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-9
Daha yüksek performansa ulaşmak için gerekli uygulamaları ve sistemleri kritik edip, değerlendirebilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3
İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).