Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Yöneticiliği (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Performans Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISYL0025 Performans Yönetimi 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
  - Yüksek performansa ulaşmanın yollarını ve "toplam performans sisteminin" en etkin biçimde nasıl yönetileceğini öğretmek,

- İşletme performansının nasıl ölçülebildiğini açıklamak,

- Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığını tartışmak.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri c.gurel@iku.edu.tr
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Etkileşimli anlatım 

- Ppt sunumları

- İş yaşamından örnekler

- Sınıf tartışmaları

- Ödev- proje çalışmaları

- Öğrenci sunumları
Temel Kaynaklar -      COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, İst., Literatür yay., 2007

-         SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel yay., 2005.
-          BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001.
 
-          KAPLAN, R., NORTON, P., Balanced Scorecard, İst., Sistem yay., 1999.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
2. Hafta Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
3. Hafta Kurumsal Performans Göstergeleri ve Kurumsal Karne Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
4. Hafta Çalışanların motivasyonu, hedef belirleme ve uyum Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
5. Hafta Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
6. Hafta Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
7. Hafta İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
8. Hafta Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri
9. Hafta Yetkinliklerin tanımlanması ve kullanılması - Temel ve kişisel yetkinlikler - Liderlik yetkinlikleri - Yetkinlik modelleri Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
10. Hafta Bireysel Performansın etkin biçimde değerlendirilmesi Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
11. Hafta Performans değerlendirmede diğer yöntemler ve uygulamalar - Sıralama - İkili karşılaştırma - Puanlama Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
12. Hafta - Kritik olaylar yöntemi - İş standartları tekniği - Dengelenmiş gösterge tekniği Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
13. Hafta Yetkinliklere dayalı katılımcı performans değerlendirme: 360 derece değerlendirme yöntemi Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
14. Hafta Performans değerlemede sık yapılan hatalar, başarılı uygulamalar için ilke ve öneriler Ppt sunumları, etkileşimli anlatım, uygulama örnekleri, proje çalışmaları, öğrenci sunumları
15. Hafta Final sınavı final
16. Hafta Final sınavı final
17. Hafta Final sınavı final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandıracak, kurumsal karneye ilişkin öğeleri analiz edecek ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlayacaktır
ÖÇ-2Bireysel performasın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
ÖÇ-3Bireysel performasın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
ÖÇ-4İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilecek, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştirecektir
ÖÇ-5Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilecek ve aralarında kıyaslama yaparak sonuçları yorumlayacaktır.
ÖÇ-6Proje sunumları ve sınıf içi örnek olay tartışmaları yoluyla, etkili iletişim ve sunum yapma, yorumlama ce sonuç çıkarma becerileri kazanacaktır.
ÖÇ-7Sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları yoluyla, ekibin bir üyesi ve lideri olarak, ekip çalışmasını organize etme, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-8Proje hazırlama, sunum yapma ve gerektiğinde işletme ziyaretlerini organize ederek, sorumluluk alma, akılcı düşünme, iletişim ve etik davranış becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-9Daha yüksek performansa ulaşmak için gerekli uygulamaları ve sistemleri kritik edip, değerlendirebilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır.
PÇ-2İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlerle(ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulamak, uyarlamak ve işletme alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir.
PÇ-3İşletme işlevleri (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, İKY, davranış, v.s.)kapsamında temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan uygulamaları yorumlayabilecektir.
PÇ-4Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ve yönetimi ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, uygulayabilmeyi, yönetebilmeyi, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5