Program Amacı Turizm ve Otel İşletmeciliği programının amacı turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu geniş bakış açısına sahip, profesyonel nitelikli, kültürlü, ülkesini iyi bir biçimde temsil edip tanıtabilecek, turizm ve kültür konu alanlarında çağın gerektirdiği kavramlara hakim, gelişmeleri takip edip kendi konu alanında uygulayabilen ve değişimleri izleyerek gerekliliklerini yerine getirebilen kişiler yetiştirmektir. Turizm ve Otel İşletmeciliği programının en önemli hedeflerinden biri, öğrencilere iş yaşamında karşılaşabilecekleri güncel stratejik, sektörel gelişmeler doğrultusunda bir eğitim sunabilmak ve onları bugünün ve geleceğin iş yaşamına odaklı bir yönetim vizyonu kazandırarak iş dünyasına hazırlamaktır.
Kuruluş1997 yılında kurulan İstanbul Kültür Üniversitesi İKÜ Meslek Yüksekokulunun bünyesinde yer alan Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 1998-1999 eğitim yılında ilk öğrencilerini almıştır.
Kazanılan Derece2 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan, en az 120 AKTS’ye sahip öğrencilere Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında önlisans derecesi verilir.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından ve/veya simgelerden biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir.
A A- B+ B B- C+ C C- D+ D D- FD FF
4.0 3.7 3.3 3 2.7 2.3 2.0 1.7 1.3 1.0 0.7 0.0 0.0
G: Yarıyıl sonu sınavına girmedi
Y: Yeterli
P: Ders devam ediyor
R: Tekrar
N: Kredisiz ders
E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik
Z: Yetersiz
T: Transfer
V:Dersten çekilmiş
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı mezunları,oteller, tatil köyleri gibi turizm yatırımlarında istihdam edebilecekleri gibi, turizm bilgi buroları , seyehat acentaları ve tur oparatörlüğü bürolarında da çalıştırılabilirler.
Öğretim DiliTürkçe
Çalışma ŞekliTam Zamanlı
Yerleşme ŞartlarıİKÜ Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Turizm ve Otel İşletmeciliği Programına, TYT puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
Çift Anadal - Yandal Başarılı bir eğitim süreci geçiren İstanbul Kültür Üniversitesi öğrencileri, ilgili ÇAP yönetmeliğinde belirlenen şartları sağlamaları durumunda okudukları programla eş zamanlı olarak başka bir programda daha öğrenim görebilirler. Çift Anadal Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, iki ayrı diploma almaya hak kazanırlar.
StajGünümüzün global dünyasında ülkelerin gelişmişlik düzeyleri sahip oldukları bilgi ve eğitimli insan kaynakları ile ölçülmektedir. Türkiye'nin en önemli sorunlarının başında işsizlik yer almaktadır. Buna karşılık nitelikli eleman ihtiyacı duyan şirketlerin olması da bir o kadar önemli bir konudur. Ülkemizin sahip olduğu en büyük zenginliklerden biri olan genç nüfusumuzu bu ihtiyacı karşılayacak şekilde eğitimli ve iş bilen kişiler haline getirmek ise biz eğitimcilerin işidir. İKÜ Meslek Yüksek Okulumuz bünyesinde her öğrencimizin mezuniyet şartı içerisinde yer alan staj yani işyeri uygulamaları, öğrencilerimizin eğitimlerini aldıkları programlara uygun olarak seçilen kuruluşlarda belli bir süre çalışarak edindikleri iş deneyimidir. Bu süre okulumuz yönetmeliğine bağlı olarak 60 iş günü olacak şekilde karara bağlanmıştır.
Staj, öğrencilerimize iş hayatını tanıma ve programlarında eğitimlerini aldıkları teorik bilgilerin uygulama alanlarını görme fırsatı sunmaktadır.
Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin sektörlerle tanıştıkları dönemler genellikle staj dönemleri olmaktadır. Öğrencilerimizin bu tanışma ile elde edecekleri yararlar arasında;
Teorik bilgilerini uygulamaya koymak, alanlarında beceri kazanma gerçek bir çalışma ortamında ilgi duydukları kariyer alanlarını saptayabilme ve çalışma alanlarına uygunluğunu tespit edebilme, İleride çalışmak istedikleri alanlar için temel becerileri kazanma ve sahip olduklarını da geliştirme , İş hayatları boyunca karşılaşabilecekleri muhtemel sorunlar karşısında pratiklik ve vizyon edinme, Staj yerlerindeki örgütsel ilişkilere ve işbirliğine alışmak ,İş yeri çalışanlarıyla etkili iletişim sağlama, yönetim ve idarede aktif olma becerisi sağlama
İleride karşılaşabilecekleri potansiyel işverenleri ile iletişim kurmalarını sağlayarak önemli iş referansları edinmelerini, yani geleceklerine yatırım yapmalarını sağlayacaktır.
Son olarak stajlar, iş hayatında deneyim kazanıldığının göstergesi olarak işverenlere güven telkin etmektedir.
Mezuniyet KoşullarıTurizm ve Otel İşletmeciliği Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. 60 iş günü stajlarını da tamamlamaları gerekmektedir.
Uluslararası İşbirliğiEğitimlerine yurt dışında devam etmek isteyen mezunlarımız, İstanbul Kültür Üniversitesi İKÜ Meslek YÜksekokulu'nun Kanada'da Centennial College ve ABD'de Fort Hayes State University ile yaptığı işbirliği doğrultusunda III. ve IV. yıl derslerini yurtdışında okuyarak lisans tamamlama programlarına katılabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler
ERASMUS aracılığıyla da yurt dışında lisans tamamlama ve staj olanağına sahiptirler.
Mezunların İstihdam ProfilleriTurizm ve Otel İşletmeciliği Programı mezunları, turizm hizmeti veren otel, tatil köyü, yiyecek içecek işletmeleri, havayolu işletmeleri, çeşitli ulaştırma şirketleri, Turizm Bakanlığı, kongre ve konferans merkezleri, turizm enformasyon merkezlerinde "Üst ve Orta Düzey Yönetici" pozisyonunda çalışabilirler.
Üst Derece Programlara Geçiş Lisans Eğitimine geçiş, 19.02.2002 tarih ve 24676 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği uygulama esasları uyarınca, Meslek Yüksekokulları programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin örgün öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ile ilgili sınav ve yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yürütülmektedir.
Turizm ve Otel İşletmeciliği ön lisans programından mezun olan öğrencilerimiz mesleki eğitimlerini üst düzeye taşıyabilmek amacıyla ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Alanlar:
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Ekonomi ve Finans
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Havacılık Yönetimi
İktisat
İşletme
Kamu Yönetimi
Maliye
Rekreasyon Yönetimi
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Turizm İşletmeciliği
Turizm Rehberliği
Uluslararası İlişkiler
Uluslararası İşletme Yönetimi
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği
Yönetim Bilişim Sistemleri
Sunulan Olanaklarİncirli Kampüsümüzde bulunan PC Labaratuarları, Anfiler, Seminer Salonları güncelenmiştir.
Program Etkinlikleri Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı, öğrencilerin teknik gezi kapsamında otel İşletmeleri, mutfak sanatları akademisi ve bazı turizm firmalarına ziyaret etmiştir. Ayrıca, turizm sektöründe faaliyet gösteren firmalarla ortaklaşa olarak konferanslar ve seminerler periodik olarak düzenlenmektedir.
Öğrenciler iki yıl boyunca Turizm ve Otel İşletmeciliği alan derslerinin teorik kısmını okulda, uygulama kısmını ise farklı turizm işletmeleriyle imzalanan işbirliği protokolleri sayesinde uluslararası zincir otellerin farklı bölümlerinde gerçekleştirmektedir.
İletişim Bilgileri Program Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Hilal Gündoğan Tel:0212 498 49 11 / e-mail: h.gundogan@iku.edu.tr
1. sınıf Danışmanı: Öğr.Gör. Pelin Fatma Tuna ARSLAN Tel:0212 498 49 37 / e-mail: p.tuna@iku.edu.tr
2. sınıf Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Hilal Gündoğan Tel:0212 498 49 11 / e-mail: h.gundogan@iku.edu.tr