Biyoistatistiğin tanımının ve ilgilendiği alanların doğru bir şekilde öğrenciye anlatılması, biyoistatistiğin sağlık hizmetlerindeki önemini kavratmak ve kullanım alanlarını göstermek. Doğru ve güvenilir istatistik verileri olmadan sağlık hizmetlerinin verimli bir şekilde planlanamayacağını, yürütülemeyeceğini ve hizmette başarılı olunamayacağını örneklerle göstermeye çalışmak ve çeşitli istatistiksel analizleri yapıp, çıkan sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağını öğretmek dersin başlıca hedefleridir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr. Üyesi Yeliz Saitoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13:30-16:15-2A01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-12:00, İncirli Kampüs, 2A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derslerin teorik bilgilerin verilmesi
Uygulamanın bilgisayarda yapılması
Problem çözümlerinin öğrencilerle beraber ve SPSS paket programında yapılması
www.tuik.gov.tr üzerinden gerçek verilerle excell ve SPSS paket programı yardımıyla analizlerin yapılması
Temel Kaynaklar
Temel Biyostatistik, Prof.Dr. Mustafa Şenocak,
Bioistatistik, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu,
Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu.
Diğer Kaynaklar
Temel Biyostatistik, Prof.Dr. Mustafa Şenocak,
Bioistatistik, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu,
Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Epidemiyoloji ve biyoistatistiğin tanımı, önemi, amaçları ve sağlık hizmetlerinde kullanımı
Sözlü anlatım
2. Hafta
Veri Kaynakları ve veri toplama yöntemleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Verilerin sınıflandırılması, tablo ve grafiklerle gösterilmesi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Ortalamalar: Duyarlı Ortalamalar
Sözlü anlatım
5. Hafta
Ortalamalar: Duyarlı Olmayan Ortalamalar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Değişkenlik Ölçüleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Değişkenlik Ölçüleri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav Değerlendirmesi
9. Hafta
Örnekleme Yöntemleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Parametrik hipotez testleri (SPSS Uygulamalı)
Sözlü anlatım
11. Hafta
Parametrik olmayan hipotez testleri (SPSS Uygulamalı)
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sağlık hizmetleri düzeyini gösteren ölçüler
Sözlü anlatım
13. Hafta
Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon analizi
Sözlü anlatım
14. Hafta
Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon analizi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final Haftası
Final Değerlendirmesi
16. Hafta
Final Haftası
Final Değerlendirmesi
17. Hafta
Final Haftası
Final Değerlendirmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Biyoistatistiğin tanımının ve ilgilendiği alanların kavratılması
ÖÇ-2
Biyoistatistiğin sağlık hizmetlerindeki önemini kavratmak ve kullanım alanlarını göstermek
ÖÇ-3
Sağlık hizmetinin verimli bir şekilde yürütülmesinde doğru ve güvenilir istatistik verilerinin kullanılmasının önemini kavratmak
ÖÇ-4
Her türlü verinin tablo ve grafiklerle nasıl özetleneceği göstermek
ÖÇ-5
Sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağını öğretmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.