Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


BİYOİSTATİSTİK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SOP2904 2 BİYOİSTATİSTİK 2/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Biyoistatistiğin tanımının ve ilgilendiği alanların doğru bir şekilde öğrenciye anlatılması, biyoistatistiğin sağlık hizmetlerindeki önemini kavratmak ve kullanım alanlarını göstermek. Doğru ve güvenilir istatistik verileri olmadan sağlık hizmetlerinin verimli bir şekilde planlanamayacağını, yürütülemeyeceğini ve hizmette başarılı olunamayacağını örneklerle göstermeye çalışmak ve çeşitli istatistiksel analizleri yapıp, çıkan sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağını öğretmek dersin başlıca hedefleridir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr. Üyesi Yeliz Saitoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:30-16:15-2A01
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-12:00, İncirli Kampüs, 2A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Derslerin teorik bilgilerin verilmesi
Uygulamanın bilgisayarda yapılması
Problem çözümlerinin öğrencilerle beraber ve SPSS paket programında yapılması
www.tuik.gov.tr üzerinden gerçek verilerle excell ve SPSS paket programı yardımıyla analizlerin yapılması
Temel Kaynaklar

Temel Biyostatistik, Prof.Dr. Mustafa Şenocak,

Bioistatistik, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu,

Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu.

Diğer Kaynaklar

Temel Biyostatistik, Prof.Dr. Mustafa Şenocak,

Bioistatistik, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu,

Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler, Prof.Dr. Kadir Sümbüllüoğlu.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Epidemiyoloji ve biyoistatistiğin tanımı, önemi, amaçları ve sağlık hizmetlerinde kullanımı Sözlü anlatım
2. Hafta Veri Kaynakları ve veri toplama yöntemleri Sözlü anlatım
3. Hafta Verilerin sınıflandırılması, tablo ve grafiklerle gösterilmesi Sözlü anlatım
4. Hafta Ortalamalar: Duyarlı Ortalamalar Sözlü anlatım
5. Hafta Ortalamalar: Duyarlı Olmayan Ortalamalar Sözlü anlatım
6. Hafta Değişkenlik Ölçüleri Sözlü anlatım
7. Hafta Değişkenlik Ölçüleri Sözlü anlatım
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav Değerlendirmesi
9. Hafta Örnekleme Yöntemleri Sözlü anlatım
10. Hafta Parametrik hipotez testleri (SPSS Uygulamalı) Sözlü anlatım
11. Hafta Parametrik olmayan hipotez testleri (SPSS Uygulamalı) Sözlü anlatım
12. Hafta Sağlık hizmetleri düzeyini gösteren ölçüler Sözlü anlatım
13. Hafta Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon analizi Sözlü anlatım
14. Hafta Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon analizi Sözlü anlatım
15. Hafta Final Haftası Final Değerlendirmesi
16. Hafta Final Haftası Final Değerlendirmesi
17. Hafta Final Haftası Final Değerlendirmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Biyoistatistiğin tanımının ve ilgilendiği alanların kavratılması
ÖÇ-2Biyoistatistiğin sağlık hizmetlerindeki önemini kavratmak ve kullanım alanlarını göstermek
ÖÇ-3Sağlık hizmetinin verimli bir şekilde yürütülmesinde doğru ve güvenilir istatistik verilerinin kullanılmasının önemini kavratmak
ÖÇ-4Her türlü verinin tablo ve grafiklerle nasıl özetleneceği göstermek
ÖÇ-5Sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağını öğretmek
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5