Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA İLKELERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SOP0537 PAZARLAMA İLKELERİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
  Pazarlama kavramlarının anlaşılması, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmek için ihtiyaç duyulan pazarlama yönetimi bilgilerinin temelinin kavranması
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 09:30-11:30, 2B04, İncirli Yerleşke
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartes, 3A05, İncirli Yerleşke
Öğretim Yöntem ve Teknikleri --Anlatım, Sunum, Tartışma, Örnek Olay Analizi
Temel Kaynaklar --Pazarlama İlkeleri, Prof . Dr. İsmet Mucuk ,  Türkmen Kitapevi, İstanbul 2017
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
2. Hafta Pazarlama Kavramları ve Pazarlama Çevresi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
3. Hafta Pazarlama Yönetimi Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
4. Hafta Pazarlama Araştırması, Pazar Çeşitleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
5. Hafta Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
6. Hafta Genel tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
7. Hafta Genel tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
8. Hafta Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
9. Hafta Pazarlama Karması: Tutundurma, Pazarlama İletişimi Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
10. Hafta Pazarlama Karması: Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi Ve Lojistik Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
11. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Ürün, Fiyat) Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
12. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması (Dağıtım, Tutundurma) Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
13. Hafta Uluslararası Pazarlama Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
14. Hafta Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar ve Gelişmeler Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
15. Hafta Final haftası sınav
16. Hafta Final haftası sınav
17. Hafta Final haftası sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Pazarlama temel kavramlarının anlaşılması
ÖÇ-2Pazarlamanın işletme içerisindeki yerini ve uygulama alanlarını anlamak
ÖÇ-3 Pazarlamada yeni trendler ve iş modelleri hakkında bilgi edinmek
ÖÇ-4Stratejik pazarlama yönetiminin temeli olan pazarlama karması kavramının anlaşılması
ÖÇ-5Güncel haberlere pazarlama açısından bakmak
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5