Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


OPTİSYENLİK III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SOP3001 3 OPTİSYENLİK III 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersimizde; öğrencilerimize çağın gerektirdiği mesleki bilgi ve becerileri kazandırmak esas amacimizdir. Optisyenlik 1 ve 2 derslerinde teorik olarak ogrendiklerimizi Optisyenlik 3 dersimizdede uygulamali olarak bilgilerimizi atolyemizdede pekistirerek kisiyi is hayatina hazirlamak amactir.m pratiklerine dair detaylı bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde YILMAZ
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15:00-17:50, 1b05
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 15:00-17:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Konu Anlatımı, Uygulama, Teknik Gezi

Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çerçeve cesitleri. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
2. Hafta Yüz şekline göre çerçeve seçimi. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
3. Hafta Yüksek diyoptrili camlarda,bifokal çocuk gozlukleri ve benzeri hastaliklari olan kisilerde receteye gore dogru cerceve secimi. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
4. Hafta Atolyemizde cesitli cercevelerin montaj teknikleri. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
5. Hafta Fotokromik camlarin ozellikleri. Avantajlari ve dezavantajlari. Guncel markalar ve maliyetler. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
6. Hafta Boyamali camlarin hangi indekslerde uretildigi,renklerine ve degrade olup olmadiklarina gore uretim teknikleri. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Kaplamalar.Kaplamali camlarda ana hammaddeye uygun kaplamalarinin olmasi olmazsa dezavantajlari ve karsilasabilecek sorunlar. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
9. Hafta Progresive-fotokromik camlarin avantajlari ve dezavantajlari. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
10. Hafta Atolyede Fotokromik camlarin incelenmesi ve hastalarla karsilasilacak durumlar karsisinda uygulanacak teknik bilginin verilmesi. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
11. Hafta Cercevelerin hammaddeleri. Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
12. Hafta Çerçeve fabrikasi gezisi Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
13. Hafta Genel Tekrar Görseller,sözlü anlatım ve atölye.
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yüksek indeksli camlar hakkında bilgi sahibidirler
ÖÇ-2Optik gereçleri kullanırlar.
ÖÇ-3Reçete kuralları hakkında bilgi sahibidirler
ÖÇ-4Reçete uygulamaları hakkında bilgi sahibidirler
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4