Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikayetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, hem kendi dilini düzgün kullanabilen hem de yabancı dile hakim bireyler yetiştirmektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Kübra ÖZTÜRK
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 14:00-15:50 2A01 İncirli yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 13:000-13:50 3A05 İncirli yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tratışma
Temel Kaynaklar
-Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, 2000, Yavuz Odabaşı
Diğer Kaynaklar
-Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tanımı
Sunum ve anlatım
2. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tanımı
Sunum ve anlatım
3. Hafta
Pazar, Pazarlama ve Müşteri İlişkilerinin Değişen Yapısı
Sunum ve anlatım
4. Hafta
Müşteri İlişkileri Modelleri
Sunum ve anlatım
5. Hafta
Müşteri Değeri, Müşteri Tatmini ve Bağlılık İlişkisi
Sunum ve anlatım
6. Hafta
Örgüt Kültürü, Müşteri Elde Etme ve Elde Tutma
Sunum ve anlatım
7. Hafta
Genel Tekrar
Sunum ve anlatım
8. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Değerlemesi*
Sunum ve anlatım
9. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Planlanması
Sunum ve anlatım
10. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Uygulanması
Sunum ve anlatım
11. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yapılan Hatalar
Sunum ve anlatım
12. Hafta
Final Çalışması
Sunum ve anlatım
13. Hafta
Final Çalışması
Sunum ve anlatım
14. Hafta
Final
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecine hakim olma
ÖÇ-2
Tüketici davranışlarını bilme.
ÖÇ-3
Müşteriyi elde tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilme.
ÖÇ-4
Müşteri değer yönetim sürecini tanıma.
ÖÇ-5
Müşteri sadakat programlarını tanıma
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.