Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Optisyenlik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SOPO535 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2/0/0 SA 2
Dersin Amacı
 Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikayetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen, hem kendi dilini düzgün kullanabilen hem de yabancı dile hakim bireyler yetiştirmektir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kübra ÖZTÜRK
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 14:00-15:50 2A01 İncirli yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 13:000-13:50 3A05 İncirli yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tratışma
Temel Kaynaklar
-Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, 2000, Yavuz Odabaşı
 
Diğer Kaynaklar -Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tanımı Sunum ve anlatım
2. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tanımı Sunum ve anlatım
3. Hafta Pazar, Pazarlama ve Müşteri İlişkilerinin Değişen Yapısı Sunum ve anlatım
4. Hafta Müşteri İlişkileri Modelleri Sunum ve anlatım
5. Hafta Müşteri Değeri, Müşteri Tatmini ve Bağlılık İlişkisi Sunum ve anlatım
6. Hafta Örgüt Kültürü, Müşteri Elde Etme ve Elde Tutma Sunum ve anlatım
7. Hafta Genel Tekrar Sunum ve anlatım
8. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Değerlemesi* Sunum ve anlatım
9. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Planlanması Sunum ve anlatım
10. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Uygulanması Sunum ve anlatım
11. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yapılan Hatalar Sunum ve anlatım
12. Hafta Final Çalışması Sunum ve anlatım
13. Hafta Final Çalışması Sunum ve anlatım
14. Hafta Final
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecine hakim olma
ÖÇ-2 Tüketici davranışlarını bilme.
ÖÇ-3Müşteriyi elde tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilme.
ÖÇ-4Müşteri değer yönetim sürecini tanıma.
ÖÇ-5Müşteri sadakat programlarını tanıma
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5