Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Optisyenlik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Optik labaratuvarında bulunan cam ce çerçeve için kullanılan tüm tamir gereçlerinin tanımı ve nasıl kullanılması gerektiğini öğretir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tamir uygulamalarında kullanılan araç gereçlerin tanımı Uygulamalı Eğitim.
2. Hafta Tamir uygulamalarında kullanılan araç gereçlerin kullanımı Uygulamalı Eğitim.
3. Hafta Tamir uygulamalarında kullanılan araç gereçlerin kullanımı Uygulamalı Eğitim.
4. Hafta Tamir uygulamalarında kullanılan araç gereçlerin kullanımı Uygulamalı Eğitim.
5. Hafta Çerçevelerin ham maddeleri Uygulamalı Eğitim.
6. Hafta Çerçeve ham maddelerine göre tamir uygulamaları. Uygulamalı Eğitim.
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Çerçeve ham maddelerine göre tamir uygulamaları. Uygulamalı Eğitim.
9. Hafta Çerçeve ham maddelerine göre tamir uygulamaları. Uygulamalı Eğitim.
10. Hafta Çerçeve ham maddelerine göre tamir uygulamaları. Uygulamalı Eğitim.
11. Hafta Tamir Uygulamları Uygulamalı Eğitim.
12. Hafta Tamir Uygulamları Uygulamalı Eğitim.
13. Hafta Tamir Uygulamları Uygulamalı Eğitim.
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ham maddelerine göre çerçeveler.
ÖÇ-2Hammaddeleri göre çerçevelerin ayrı ayrı tamir uygulamaları.
ÖÇ-3Tamir araç-gereçleri tanımı kullanımı.
Program Çıktıları
PÇ-1Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30