Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Medya Nedir? yeni kavramı ve internetin gelişimi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yeni Medya ve Geleneksel Medyanın karşılaştırılması
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Medya yakınsaması (convergence) ve siber kültür (cyberculture) kavramları
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Yeni medyanın kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ilişkisi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Yeni medya içerikleri ve kamu mallarıyla ilişkisi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Sosyal medya nedir? Sosyal medya platformların kurumlar için önemi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Yeni medya ve XYZ kuşakları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Yeni medya ve reklam
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Gerçek Zamanlı Pazarlama
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Second Life
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Second Life
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Yeni medya ve habercilik
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Yeni medya ve habercilik
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir
ÖÇ-2
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye geleceklerdir.
ÖÇ-3
Meslekleriyle ilgili araçları ve yazılımlar doğru kullanarak projeleri uygulayabilecektir
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçalar ı birleştirerek değerlendirme yapabilecektir
ÖÇ-5
Yazılımlarla tasarımlar ve projeler gerçekleştireceklerdir
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.