Dersin amacı öğrencilere İlk yardımın temel ilkeleri, temel yaşam desteği, yaralanmalarda ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, diğer acil durumlarda ilk yardım ve hasta/yaralı taşıma teknikleri ile ilgili yeterlikleri kazandırmak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör Canan Bulut
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00-16.50, İncirli Yerleşkesi 2B05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 15.00-16.50, İncirli Yerleşkesi 2B05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Örgün olarak planlanmış ancak deprem sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
-Anlatım, örnek çözüm ve uygulamalar
Temel Kaynaklar
Temel İlk Yardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. İnan F.H, Kurt Z, Kubilay İ. Sağlık Fakültesi Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İlk Yardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanı Daire, Ankara 2011.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlkyardım nedir, ilkyardımcının bilmesi gereken insan vücudunu oluşturan sistemler.
Ders Anlatımı (Senkron ve Asenkron)
2. Hafta
Hasta, yaralının değerlendirilmesi, olay yerinin değerlendirilmesi ve yapılacak işler
Ders Anlatımı (Senkron ve Asenkron)
3. Hafta
Temel yaşam desteği
Ders Anlatımı (Senkron ve Asenkron)
4. Hafta
Kanamalarda ilkyardım, şok nedir? ,doğal deliklerden olan kanamalar
Ders Anlatımı (Senkron ve Asenkron)
5. Hafta
Kanamalarda ilkyardım, şok nedir? ,doğal deliklerden olan kanamalar
Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım uygulamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Optisyenlik alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahip olur.
PÇ-2
Optisyenlik alanı ile ilgili terimleri açıklar
PÇ-3
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÇ-4
Optisyenlik alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
PÇ-5
Optisyenlik alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerini, sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
PÇ-6
Optisyenlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7
Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
PÇ-8
Optisyenlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-9
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
PÇ-10
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir, çevreyi tehdit eden risklerin farkında olur, çevre ve insan sağlığı koruma kurallarına uyar.