Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI2004 SAĞLIK KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Halkla İlişkiler kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin kapsamı, içeriği ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin bu alandaki yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflemektir. Şirketlerin ya da bireylerin online itibar yönetimi çalışmalarında, dijital iletişim kanallarının kullanılarak marka hakkında yapılan halkla ilişkiler faaliyetleri ve markaların dijital mecralardaki izlenimini, imajını oluşturan/yöneten/değiştiren iletişim çalışmalarını kurgulayan ve yöneten uygulamalar incelenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde KUZU
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09:00-10:50 CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri * Bu ders, %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim kapsamında planlanmış olup 2020-2021 Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital eğitim yöntemi ile CATs V3.0 ara yüzüyle verilecek, sektörel E-Seminerler ile desteklenecektir.

 
Temel Kaynaklar

*Halkla İlişkiler Nedir (Prof.Dr.Filiz Balta Peltekoğlu)

*Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler,(Alaeddin Asna)

*Dijital Halkla İlişkiler (Dr. Elif Başak Sarıoğlu)

*Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)

*Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)

*Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları (Doç. Dr. Kadir Canöz)

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla İlişkiler Tanımı & Kavramsal Çerçeve Dijital Eğitim
2. Hafta İşletmelerde Halkla İlişkilerin Önemi Dijital Eğitim
3. Hafta Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Modelleri Dijital Eğitim
4. Hafta Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar Dijital Eğitim
5. Hafta Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler Dijital Eğitim
6. Hafta Simetrik – Asitmetrik / Proaktif- Reaktif Halkla İlişkiler Dijital Eğitim
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Hedef Kitlenin Dijital Dönüşümü Dijital Eğitim
9. Hafta Dijital Halkla İlişkiler Dijital Eğitim
10. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları - Sponsorluk - Sosyal Sorumluluk Dijital Eğitim
11. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları - Kriz Yönetimi - Medya İlişkileri Dijital Eğitim
12. Hafta Halkla İlişkiler Uygulamaları - İtibar Yönetimi Dijital Eğitim
13. Hafta Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü Dijital Eğitim
14. Hafta Dijital PR Örnekleri Dijital Eğitim
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-11.Halkla ilişkiler uzmanlığının gereklerini tanıtmak
ÖÇ-22.Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan işlevleri,
ÖÇ-33.Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan ilke ve kuralları belirtmek
ÖÇ-44.Halkla İlişkiler etkinliklerini belirlemek
ÖÇ-55.Halkla İlişkiler yöntemlerinin pratik uygulamalarını öğrenciye aktarmak
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5