Öğrencilerimizin toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulamalı olarak kazandırıldığı kamu/özel kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı bir derstir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör.Büşra Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-14.50, 2B-01, İncirli Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 13:00 - 15:00, 4A05, İncirli Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
-Kurumsal Sosyal Sorumluluk/Kavramlar, Uygulama ve Örnekler. Seçil Derev Van Het Hof, Sibel Hoştut, Nobel Yayın Dağıtım.
-Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Philip Kotler, Nancy Lee
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma
Sözlü anlatım
2. Hafta
İşletmelerde Çevre ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Sözlü anlatım
3. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, Amacı ve Önemi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Gelişimi ve Çeşitleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sosyal Sorumluluk Kampanyası için Stratejik Adımlar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan sosyal sorumluluk projeleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Vize
Ara sınav
8. Hafta
Sağlık Kuruluşlarında Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sağlık Kuruluşlarında Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Uygulama
11. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Uygulama
12. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Uygulama
13. Hafta
Öğrenci Proje Sunumları
Uygulama
14. Hafta
Final sınavı
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Sosyal Sorumluluk bilincinin oluşması
ÖÇ-2
Bir sosyal sorumluluk projesini geliştirebilme
ÖÇ-3
Ekip çalışması ile proje yürütebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2
Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3
Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5
Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6
Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7
Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8
Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9
Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10
Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11
Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13
Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14
Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15
Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16
Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak