Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK PAZARLAMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI3001 SAĞLIK PAZARLAMASI 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Pazarlama kavramı ve sağlık hizmetleri pazarlamasının önemi; hizmet pazarlaması; pazarlama çevresi; pazarlama araştırması; pazar bölümlendirme; pazarlama karması unsurları; bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenleri ve marka yaratma konularında konusunda bilgi kazandırmaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 17:00-18:50, CATS MEETİNG
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 17:00-18:50, CATS MEETİNG
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Power point sunumlu ders anlatımı ve örnekler üzerinde tartışma.

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Siyasal Kitabevi, 3. Baskı, 2014.
Diğer Kaynaklar - Makaleler, Dergiler..
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama ile İlgili Temel Kavramlar ve Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kavramı Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
2. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamanın Gelişimi Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
3. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Pazar Araştırmasının Önemi Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
4. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
5. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
6. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Pazar Konumlandırma Ve Büyüme Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
7. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Pazarlama Planlaması Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
8. Hafta Vize Değerlendirme
9. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Geleneksel Pazarlama Karması Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
10. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Genişletilmiş Pazarlama Karması Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
11. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Kalite Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
12. Hafta Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
13. Hafta Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
14. Hafta Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Etik-Sağlık Hizmetlerinde Marka Kavramı-Genel Tekrar Power point sunumlu ders anlatımı, örnekler
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 60


ÖÇ-1Sağlık hizmetleri pazarlamasını tanımlamak, pazarlama ve müşteri karmalarını bilmek.
ÖÇ-2Sağlık ve hastalık kavramlarını bilmek, sağlık hizmeti türlerini ve sağlık hizmeti kurumlarını ayırt etmek.
ÖÇ-3Piyasa türlerini bilmek, farklı piyasa yapılarında rekabet türlerini ayırt etmek.
ÖÇ-4Bir piyasada rekabeti belirleyen güçleri ve rekabet avantajı kavramını tanımlamak.
ÖÇ-5Sağlık hizmetlerinde pazarlama ve markalaşma stratejileri ve uygulamalarını bilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5