Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK KURUMLARINDA MARKA YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI3009 SAĞLIK KURUMLARINDA MARKA YÖNETİMİ 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Marka yönetimi süreci ile ilgili bilgi vermek, literatürdeki gelişmeleri takip edebilmek ve değerlendirebilmek  
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Büşra KAYA
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 12.00. CATs V3.0.
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 12.00. CATs V3.0 Sohbet Odası.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile Cats V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel e-webinarlar ile desteklenecektir. Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyreltilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.

Temel Kaynaklar

Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri. Mehmet Akif Çakırer, Ekin Basım Yayın.

Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. S. Bora Çavuşoğlu, Nobel Akademik Yayıncılık.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marka kavramı Sözlü anlatım
2. Hafta Marka yönetimi Sözlü anlatım
3. Hafta Müşteri tabanlı marka değeri Sözlü anlatım
4. Hafta Marka konumlandırma Sözlü anlatım
5. Hafta Fiyat ve değer yaratma Sözlü anlatım
6. Hafta Marka sermayesi oluşturmada marka unsurlarının seçimi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Marka sermayesi yaratma amaçlı pazarlama programlarının oluşturulması Sözlü anlatım
9. Hafta Marka sermayesi ölçümü Sözlü anlatım
10. Hafta Marka stratejisi oluşturma ve uygulama Sözlü anlatım
11. Hafta Marka yönetiminde zaman Sözlü anlatım
12. Hafta Farklı coğrafi bölgelerde ve sınırlarda marka yönetimi Sözlü anlatım
13. Hafta Farklı coğrafi bölgelerde ve sınırlarda marka yönetimi Sözlü anlatım
14. Hafta Final sınavı
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Marka gelişim aşamalarını açıklayabilme
ÖÇ-2Marka sadakatini açıklayabilme
ÖÇ-3Ürün dizisi geliştirme yolları, riskleri
ÖÇ-4Marka sermayesi ölçebilme
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4