Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SAĞLIK KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI3012 SAĞLIK KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
öğrencilerin; tüketici davranışını, örgütsel davranış metodlarını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Merve ESEOĞLU
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-13:45, CATs v3.0 Dijital Eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-13:45, CATs v3.0
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, örnek çözüm ve uygulamalar

Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.

Temel Kaynaklar - Sağlık Hizmetlerinde Örgütsel Davranış Nancy Borkowski, 

- Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 4. Baskı, 2012.

- Şermin Şenturan, Örgütsel Davranış, Beta Yayınları,

 
Diğer Kaynaklar - Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4. Edition, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışına Giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Örgütsel Davranışa Giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Örgüt Kimliği, Örgütsel İmaj ve Örgüt Kültürü Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Örgütlerde Motivasyon ve Verimlilik Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Örgütsel İletişim Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Örgütsel Öğrenme ve Değişim Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta VİZE ARA SINAV
9. Hafta Örgütsel Güç ve Kişilik Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta Örgütlerde Adalet ve Etik Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Yıldırma(Mobbing) ve Duygusal Zeka Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Örgütlerde Çatışma ve Stres Yönetimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Örgütsel Bağlılık ve Güven Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Performans Yönetimi ve Mentorluk -Örgütsel Vatandaşlık Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Tüketici davranışını ve örgütsel davranışları etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-22. İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-33. Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-44. Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-55. Örgütsel davranışların sektörel bazda etkileri
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5