öğrencilerin; tüketici davranışını, örgütsel davranış metodlarını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Merve ESEOĞLU
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11:00-13:45, CATs v3.0 Dijital Eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 11:00-13:45, CATs v3.0
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, örnek çözüm ve uygulamalar
Bu ders, örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir. Dersin teorik kısmı Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek ve sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Dersin Uygumalı kısımlarından verilebilenler yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamalar ise pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere göre Güz Yarıyılı içerisinde Yarıyılın son döneminde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi ile dönüşümlü seyretilmiş hibrit yöntem ile verilecektir.
- Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4. Edition, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Örgütsel Davranışa Giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Örgüt Kimliği, Örgütsel İmaj ve Örgüt Kültürü
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Örgütlerde Motivasyon ve Verimlilik
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Örgütsel İletişim
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Örgütsel Öğrenme ve Değişim
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
VİZE
ARA SINAV
9. Hafta
Örgütsel Güç ve Kişilik
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta
Örgütlerde Adalet ve Etik
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Yıldırma(Mobbing) ve Duygusal Zeka
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Örgütlerde Çatışma ve Stres Yönetimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Örgütsel Bağlılık ve Güven
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Performans Yönetimi ve Mentorluk -Örgütsel Vatandaşlık
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1. Tüketici davranışını ve örgütsel davranışları etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-2
2. İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-3
3. Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
4. Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
5. Örgütsel davranışların sektörel bazda etkileri
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2
Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3
Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5
Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6
Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7
Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8
Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9
Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10
Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11
Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13
Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14
Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15
Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16
Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak