Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI4012 ULUSLARARASI PAZARLAMA 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Uluslararası Pazar Kavramlarının, Pazarlama Karmasının Tanıtılması ve Uluslararası Pazarda Ödeme ve Teslim Şekillerinin Anlatılması, İşletmelerin Uluslararası Alanda Faaliyet Göstermelerine Yönelik Temel Bilgilerin Verilmesi
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Devam yeterli
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 12:00-13:00 İncirli Yerleşkesi, 4B04
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 11:00-12:00 İncirli Yerleşkesi, 3A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, vaka analizi
Temel Kaynaklar

Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN “Uluslararası Pazarlama” Tükmen Kitabevi 2012

Prof. Dr. Mehmet MARANGOZ “Pazarlama Yönetimi” Beta Basım A.Ş. Temmuz 2017

Philip ve Milton KOTLER “Küresel Pazarda Büyümenin 8 Yolu” Kapital Medya Hizmet A.Ş. 2.Basım Şubat 2016

Prof.Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, Doç. Dr. Nezihe Figen ERSOY “Küresel Pazarlama” T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2821

Diğer Kaynaklar Makaleler ve Dijital Sektör Dergileri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş, Temel Bilgiler, Kavramlar Anlatım, sunum, vaka çalışması
2. Hafta Uluslararası Ticaretin Önemi, Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlama Anlatım, sunum, vaka çalışması
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi Anlatım, sunum, vaka çalışması
4. Hafta Uluslararası Pazarlamada Piyasa Bölümlendirme Anlatım, sunum, vaka çalışması
5. Hafta Uluslararası Pazarlamada Pazarlama Araştırmaları Anlatım, sunum, vaka çalışması
6. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Anlatım, sunum, vaka çalışması
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Uluslararası Pazarlamada Ürün Kararları Anlatım, sunum, vaka çalışması
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyat Kararları Anlatım, sunum, vaka çalışması
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları Anlatım, sunum, vaka çalışması
11. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları Anlatım, sunum, vaka çalışması
12. Hafta Yeni Pazarlama Eğilimleri Anlatım, sunum, vaka çalışması
13. Hafta Vaka Analizi Anlatım, sunum, vaka çalışması
14. Hafta Final Haftası
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Uluslararası pazarlamanın yerel pazarlamadan farklarının ortaya konması
ÖÇ-2İşletmelerin dış pazarlara girme nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-3Dış pazar araştırması bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisinin geliştirilmesi, pazar araştırma tekniklerini kullanma yeteneğinin kazandırılması. Dış pazarlara pazarlanacak malların niteliksel ve niceliksel özelliklerinin belirlenebilmesi becerisine sahip olabilmek.
ÖÇ-4Marka bilincinin oluşturulması,
ÖÇ-5Uluslararası pazarlama değişkenlerine göre fiyat kararlarının verilmesi yetisinin kazandırılması ve bir ihraç hizmetinin, ürününün tüm maliyetlerini hesaplayabilme bilgisinin kazandırılması, dış pazarlarda kullanılabilecek dağıtım kanallarının arasında seçim yapabilme, dış pazar teşviklerden faydalanabilme altyapısının kazandırılması. İşletmelerde ihracat örgütlenmesinin alternatiflerini öğrenerek, öğrencileri mesleklerini icra etmeye başladıklarında pozisyonlarını öngörmelerini sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5