Uluslararası Pazar Kavramlarının, Pazarlama Karmasının Tanıtılması ve Uluslararası Pazarda Ödeme ve Teslim Şekillerinin Anlatılması, İşletmelerin Uluslararası Alanda Faaliyet Göstermelerine Yönelik Temel Bilgilerin Verilmesi
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Devam yeterli
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Fatma KÖMÜRCÜOĞLU SOYTÜRK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 12:00-13:00 İncirli Yerleşkesi, 4B04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 11:00-12:00 İncirli Yerleşkesi, 3A05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, vaka analizi
Temel Kaynaklar
Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN “Uluslararası Pazarlama” Tükmen Kitabevi 2012
Prof. Dr. Mehmet MARANGOZ “Pazarlama Yönetimi” Beta Basım A.Ş. Temmuz 2017
Philip ve Milton KOTLER “Küresel Pazarda Büyümenin 8 Yolu” Kapital Medya Hizmet A.Ş. 2.Basım Şubat 2016
Prof.Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, Doç. Dr. Nezihe Figen ERSOY “Küresel Pazarlama” T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2821
Diğer Kaynaklar
Makaleler ve Dijital Sektör Dergileri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş, Temel Bilgiler, Kavramlar
Anlatım, sunum, vaka çalışması
2. Hafta
Uluslararası Ticaretin Önemi, Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlama
Anlatım, sunum, vaka çalışması
3. Hafta
Uluslararası Pazarlama Çevresi
Anlatım, sunum, vaka çalışması
4. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Piyasa Bölümlendirme
Anlatım, sunum, vaka çalışması
5. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Pazarlama Araştırmaları
Anlatım, sunum, vaka çalışması
6. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
Anlatım, sunum, vaka çalışması
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Ürün Kararları
Anlatım, sunum, vaka çalışması
9. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Fiyat Kararları
Anlatım, sunum, vaka çalışması
10. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları
Anlatım, sunum, vaka çalışması
11. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları
Anlatım, sunum, vaka çalışması
12. Hafta
Yeni Pazarlama Eğilimleri
Anlatım, sunum, vaka çalışması
13. Hafta
Vaka Analizi
Anlatım, sunum, vaka çalışması
14. Hafta
Final Haftası
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlamanın yerel pazarlamadan farklarının ortaya konması
ÖÇ-2
İşletmelerin dış pazarlara girme nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-3
Dış pazar araştırması bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisinin geliştirilmesi, pazar araştırma tekniklerini kullanma yeteneğinin kazandırılması. Dış pazarlara pazarlanacak malların niteliksel ve niceliksel özelliklerinin belirlenebilmesi becerisine sahip olabilmek.
ÖÇ-4
Marka bilincinin oluşturulması,
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlama değişkenlerine göre fiyat kararlarının verilmesi yetisinin kazandırılması ve bir ihraç hizmetinin, ürününün tüm maliyetlerini hesaplayabilme bilgisinin kazandırılması, dış pazarlarda kullanılabilecek dağıtım kanallarının arasında seçim yapabilme, dış pazar teşviklerden faydalanabilme altyapısının kazandırılması. İşletmelerde ihracat örgütlenmesinin alternatiflerini öğrenerek, öğrencileri mesleklerini icra etmeye başladıklarında pozisyonlarını öngörmelerini sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2
Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3
Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5
Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6
Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7
Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8
Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9
Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10
Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11
Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13
Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14
Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15
Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16
Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak