Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / SAĞLIK KURUMLARINDA KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ

SAĞLIK KURUMLARINDA KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YSI3017 SAĞLIK KURUMLARINDA KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Kurumsal iletişim ve Halkla İlişkilere yönelik temel kavramlar ve sağlık kurumlarının çalışanlar, müşteriler, hissedarlar, medya gibi farklı paydaşları ile gerçekleştirdikleri iletişim çalışmaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 11:00-13:50 - CATS Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Güz Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.

 
Temel Kaynaklar

*Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)

*Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları (Doç. Dr. Kadir Canöz)

*İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm (Prof. Dr. Işıl Mendes Pekdemir)

 

Diğer Kaynaklar

*Halkla İlişkiler Nedir (Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu)

*Dijital Halkla İlişkiler (Dr. Elif Başak Sarıoğlu)

*Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Halkla İlişkiler & Kurumsal İletişim Dijital Eğitim
2. Hafta Halkla İlişkiler & Kurumsal İletişim Dijital Eğitim
3. Hafta Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Modelleri Dijital Eğitim
4. Hafta Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar Dijital Eğitim
5. Hafta Halkla İlişkilerde Hedef Kitle Dijital Eğitim
6. Hafta İşletmelerde Halkla İlişkilerin Önemi Dijital Eğitim
7. Hafta İşletmelerde Dijital Dönüşüm Dijital Eğitim
8. Hafta Vize Kısa Sınav ve Testler
9. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj Dijital Eğitim
10. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kuruluş İçi İletişim Dijital Eğitim
11. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kurumsal Sosyal Sorumluluk – Sponsorluk Dijital Eğitim
12. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Reklamcılık- Medya İlişkileri Dijital Eğitim
13. Hafta Sağlık Kuruluşlarında Kriz Yönetimi Dijital Eğitim
14. Hafta Final Sınavı Kısa Sınav ve Testler
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1 Bir sağlık kurumunu, kurumsal iletişim açısından değerlendirebilir.
ÖÇ-2Bir sağlık kurumu için kurumsal iletişim planı tasarlayabilir ya da uygulayabilir
ÖÇ-3Bir sağlık kurumunun kurum içi iletişim çalışmalarını yürütebilir.
ÖÇ-4Çeşitli kurumların kurumsal iletişim çalışmalarını analiz edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Etkin iletişim kurmada Türkçeyi ve gerektiği yerde diğer yabancı dilleri sözlü veya yazılı olarak etkili şekilde kullanabilme
PÇ-2Edindiği teorik bilgileri bireysel çalışma ve ekip çalışmalarında uygulama becerisine dönüştürebilme
PÇ-3Sağlık kurumlarında, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarını uygulayabilme becerisine sahip olma
PÇ-4Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi becerisini kazanmış olma
PÇ-5Sağlık kurumlarında iletişim teknikleri türlerini bilme ve bu teknik türleri analiz edip uygulayabilme.
PÇ-6Sağlık kurumlarında organizasyon ve yönetim hakkında yeterli bilgiye sahip olma.
PÇ-7Sağlık kurumlarında insan kaynaklarını verimli şekilde kullanabilme
PÇ-8Sağlık sektörünün yerel, ulusal ve uluslar arası toplumsal sorunlarını kavrama
PÇ-9Günümüz yönetim anlayışına uygun olan toplam kalite yönetimini sağlık sektörüne uygulayabilme
PÇ-10Sağlık kurumlarında kullanılan ve kullanılabilecek bilişim yöntemlerini geliştirebilme becerisine sahip olma
PÇ-11Sağlık kurumlarında ekonomik ve yönetim işleyişini bilme, değerlendirme
PÇ-12Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, koordinasyon, yürütme ve denetleyebilme işlevlerini becerebilme
PÇ-13Küresel sağlık sistemlerinde sağlık planlamaları, sağlık politikaları v.b. konularda bilgi sahibi olma ve Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme, ayrıca bu konudaki uygulamaların hukuksal sonuçlarını kavrayabilme
PÇ-14Sağlık kurum ve kuruluşlarındaki işletmecilik işlevleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma
PÇ-15Sağlık kuruluşlarında maliyet yönetimiyle ilgili süreci öğrenme ve ilgili kayıtları yapabilme ve tek düzen hesap planını kullanarak muhasebe kayıtlarını yapabilme
PÇ-16Sigortacılık kavramı, sosyal güvenlik ve sağlık sistemleri, Genel Sağlık ve özel sağlık sigortası ve geri ödeme yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4