Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bankacılık ve Sigortacılık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HİZMET PAZARLAMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IBS0583 HİZMET PAZARLAMASI 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Sigorta sektörünün  fonksiyonlarını bilir. Sigorta pazarlama ve satışının ülke ekonomisine ve toplumun sosyo-ekonomik hayatına etkilerini öğrenir. O nedenle sigorta pazarlaması ve satışıyla ilgili önemli bilgileri kavrayarak hayata geçirmeye çalışır.
Ön Koşullar Sigortacılığa Giriş Dersinin alınması
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Ögr. Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri İncirli Yerleşkesi, 4A03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, sunum, örnek olay analizi

Temel Kaynaklar -Ö.F.Güven ve A.Öztürk, Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama, Beta Yayıncılık, 2014.

-P. Kotler, Pazarlama 4.0, Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2018
Diğer Kaynaklar -İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, 2017, İstanbul

-Ders slaytları, Makaleler, Diğer Yayınlar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve Tanıtım Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta Banka Kavramı ve Tarihsel Gelişim Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta Pazarlama ve Bankacılık İlişkisi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta Bankacılıkta Hizmet ve Özellikleri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta Bankalarda Hizmet Geliştirme ve Kalite Kavramı Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta Bankacılık Hizmetlerinde Fiyatlama Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, örnek olay analizi
8. Hafta Genel Tekrar Genel Tekrar
9. Hafta Bankacılık Hizmetlerinde Dağıtım Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta Bankacılık Hizmetlerinde Tutundurma ve BPİ Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta Bankacılık Hizmetlerinde Reklam ve Kişisel Satış Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta Bankacılık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta Bankacılıkta Müşteri Memnuniyeti Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta Sigortacılık, Tarihsel Gelişimi Ve Pazarlama İlşkisi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta Sigortacılıkta Pazarlama Karması Anlatım, sunum, örnek olay analizi
16. Hafta Final Sınavı sınav
17. Hafta Final Sınavı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Pazarlama ve bankacılık ilişkisini; bankacılıkta hizmet ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-2Bankacılıkta ve sigortacılıkta pazarlama karması, müşteri ilişkileri, müşteri memnuniyeti, insan kaynaklarını ve halkla ilişkiler konularını açıklar.
ÖÇ-3Ülke açısından ve küresel açıdan bankacılık ve sigortacılığın önemini ve sektörel gelişmeleri anlatır.
ÖÇ-4Sigorta pazarlamasının diğer mal ve hizmet pazarlamasından farkını, işlevlerin ekonomik büyüme ve gelişmeye etkilerini anlatır.
ÖÇ-5Sigorta üretiminin diğer mal ve hizmet pazarlamasından farklılığını ve üretimin sosyo-ekonomik hayata etkilerini, önemini anlatır.
Program Çıktıları
PÇ-1Bankalarda ve sigorta şirketlerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda ana eleman olarak sorumluluğunu bilmesi
PÇ-2Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme
PÇ-3Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme
PÇ-4Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından bankacılığın önemini ifade edebilmesi
PÇ-5Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili çalışmalar yapabilme, bilgi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilme
PÇ-6Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme
PÇ-7Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve doğru karar verme becersini kazanma
PÇ-8Finans ve bankacılık sektöründe sorumluluk üstlenebilme ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştrimenin hedeflenmesi
PÇ-9Bir işletmenin bilançosunu ve gelir tablosunun incelenmesi ve yorumlanması
PÇ-10Banka ve sigorta muhasebesini yapabilme
PÇ-11Müşteri ilişkileri ve insan kaynakları yönünden donanımlı bireyler yetiştirme
PÇ-12Bankacılık ve sigortacılık genel bilgilerini almış ve banka ve sigorta hukuku hakkında bilgi sahibi olabilmesi
PÇ-13Mesleği ile ilgili bilgisayar konusunda donanımlı bir şekilde yetiştirilmesi
PÇ-14Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5