Mikro iktisat dersi bireylerin iktisadi davranışlarını ve piyasa yapısını anlamayı sağlayacak iktisadi düşünce tarzını oluşturmayı hedeflemektedir. Mikro iktisat tercihlerin (tüketici ve üretici boyutunda) nasıl oluşturulduğunu, kıt kaynakların nasıl paylaştırıldığını ve piyasaların nasıl işlediğini incelemektedir. Özel olarak ürün ve faktör piyasaları, bir gösterge olarak fiyat, tüketici, firma, işçi ve devlet düzeyinde kararların nasıl oluştuğu araştırılmaktadır. Bu ders öğrencilere iktisadi analizi kullanmak (özellikle arz ve talep yapısını) ve iktisadi gerekçelendirme mantığını oluşturmak ile geleceğe yönelik iktisat eğitimine devam etmeyi sağlayacak bilgi donanımını sunacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör.Merve bayraktar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
SALI 09.00-11.50 İNCİRLİ 4A01
Görüşme Saatleri ve Yeri
SALI: 16.00-18.50 CATSv3 Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM, SUNUM, ÖRNEK OLAY ANALİZLERİ, GRAFİK YORUMLAMA
Temel Kaynaklar
Ertek, Tümay, (2017), Mikro Ekonomiye Giriş Ders Kitabı,İstanbul: Beta.
Ertek, Tümay, (2008c), Meslek Yüksekokulları için İktisada Giriş Ders Kitabı,İstanbul: Beta.
Ertek, Tümay, (2009), Temel Ekonomi (3. Baskı), İstanbul: Beta.
Dinler, Zeynel, (2011), İktisada Giriş, Bursa: Ekin.
Diğer Kaynaklar
İnternet Kaynakları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İKTİSADA GİRİŞ
Sözlü Anlatım
2. Hafta
PİYASA EKONOMİSİ
Sözlü Anlatım
3. Hafta
FİYAT MEKANİZMASI
Sözlü Anlatım
4. Hafta
ESNEKLİKLER
Sözlü Anlatım
5. Hafta
TÜKETİCİ DAVRANIŞI TEORİSİ
Sözlü Anlatım
6. Hafta
ÜRETİM VE MALİYETLER
Sözlü Anlatım
7. Hafta
VİZE
Sözlü Anlatım
8. Hafta
TAM REKABET PİYASASI
Sözlü Anlatım
9. Hafta
MONOPOL PİYASASI
Sözlü Anlatım
10. Hafta
MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
Sözlü Anlatım
11. Hafta
OLİGOOL PİYASASI
Sözlü Anlatım
12. Hafta
FAKTÖR PİYASALARI
Sözlü Anlatım
13. Hafta
GELİR DAĞILIMI
Sözlü Anlatım
14. Hafta
FİNAL
Sözlü Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Doğrusal arz-talep fonksiyonunu çözebilir, denge çıktı ve fiyatı bulabilir, ilgili grafikleri çizebilir.
ÖÇ-2
Fiyatlardaki ve miktardaki değişiklikler ile elastikiyet kavramını yorumlayabilir.
ÖÇ-3
Tüketici ve fayda teorisindeki temel kavramları yorumlayabilir.
ÖÇ-4
Risk ve getiri arasındaki getiri götürüyü yorumlayabilir.
ÖÇ-5
Üretimin yapısını ve üretici teorisindeki ilgili kavramları açıklayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5
Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9
Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11
Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15
Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.