E-Ticaret Uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması ve iş hayatında kullanılabilecek bilgi ve bilinç düzeyini sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU DÖNEM AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
Temel Kaynaklar
Dijital Pazarlama Stratejisi – Simon Kingsnorth – Editör: Doç. Dr. Fahri Apaydın – Çevirmen: Laden İldeniz
Elektronik Ticaret- Gazanfer Erbaşlar - Şükrü Dokur, Dijital Dönüşümde Herkes için Elektronik Ticaret, Fatih, Çağatay Baz
Diğer Kaynaklar
-E-ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun - https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6563.pdf
Türkiye'de E-Ticaret Mevzuatı Çalışmaları - https://ticaret.gov.tr/hizmet-ticareti/elektronik-ticaret/mevzuat/turkiyede-e-ticaret-mevzuati-calismalari
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijital dünyada pazarlama ve internet trendlerinin evrimi
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta
E-ticaret kavramı ve tarihsel gelişimi
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta
E-ticaret stratejileri
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta
E-ticarette engeller ve dikkate alınması gereken konular
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta
E-ticarete stratejik pazarlama planlaması
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta
İçerik üretimi ve arama motoru optimizasyonu
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta
İnternet tutundurma araçları
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
8. Hafta
Sosyal Medya Yönetimi
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta
Elektronik ticaretin Tarafları ve Elektronik ticarette müşteri Kavramı.
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta
E-ticarette kullanıcı deneyimi ve kişiselleştirme
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta
Elektronik Ticarette Ödeme Araçları.
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta
Elektronik Ticarette Hukuki düzenlemeler
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta
Elektronik ticaretin olumlu ve olumsuz etkileri.
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta
Analiz ve raporlama
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta
E-Ticaret sitelerinde uygulama ve Örnekler.
Anlatım, sunum, örnek olay analizi
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
E-ticaret öncesinde fikrin nasıl geliştirilmesi gerektiğini öğrenir.
ÖÇ-2
E-ticaret için uygun iş kolları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3
Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 kavramları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-4
B2B, B2C, C2C, M2M kavramları ile beraber ve paylaşım ekonomisi araçlarını öğrenir.
ÖÇ-5
E-ticarette müşteri ilişkilerinin nasıl verimli hale getirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-6
Arama motoru optimizasyonunu öğrenirler
ÖÇ-7
E-ticaret ile elde edilen verilerin analizi ile ilgili bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-8
E-ticarete uygun içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-9
E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5
Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9
Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11
Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15
Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.