Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Dış Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


E-TİCARET

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IDT0518 E-TİCARET 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 E-Ticaret Uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması ve iş hayatında kullanılabilecek bilgi ve bilinç düzeyini sağlamaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör Emine ANIK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU DÖNEM AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, sunum, örnek olay analizi
Temel Kaynaklar  Dijital Pazarlama Stratejisi – Simon Kingsnorth – Editör: Doç. Dr. Fahri Apaydın – Çevirmen: Laden İldeniz
 
Elektronik Ticaret- Gazanfer Erbaşlar - Şükrü Dokur, Dijital Dönüşümde Herkes için Elektronik Ticaret, Fatih, Çağatay Baz
Diğer Kaynaklar  -E-ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun - https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6563.pdf

  Türkiye'de E-Ticaret Mevzuatı Çalışmaları - https://ticaret.gov.tr/hizmet-ticareti/elektronik-ticaret/mevzuat/turkiyede-e-ticaret-mevzuati-calismalari
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijital dünyada pazarlama ve internet trendlerinin evrimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
2. Hafta E-ticaret kavramı ve tarihsel gelişimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
3. Hafta E-ticaret stratejileri Anlatım, sunum, örnek olay analizi
4. Hafta E-ticarette engeller ve dikkate alınması gereken konular Anlatım, sunum, örnek olay analizi
5. Hafta E-ticarete stratejik pazarlama planlaması Anlatım, sunum, örnek olay analizi
6. Hafta İçerik üretimi ve arama motoru optimizasyonu Anlatım, sunum, örnek olay analizi
7. Hafta İnternet tutundurma araçları Anlatım, sunum, örnek olay analizi
8. Hafta Sosyal Medya Yönetimi Anlatım, sunum, örnek olay analizi
9. Hafta Elektronik ticaretin Tarafları ve Elektronik ticarette müşteri Kavramı. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
10. Hafta E-ticarette kullanıcı deneyimi ve kişiselleştirme Anlatım, sunum, örnek olay analizi
11. Hafta Elektronik Ticarette Ödeme Araçları. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
12. Hafta Elektronik Ticarette Hukuki düzenlemeler Anlatım, sunum, örnek olay analizi
13. Hafta Elektronik ticaretin olumlu ve olumsuz etkileri. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
14. Hafta Analiz ve raporlama Anlatım, sunum, örnek olay analizi
15. Hafta E-Ticaret sitelerinde uygulama ve Örnekler. Anlatım, sunum, örnek olay analizi
16. Hafta Final Sınav
17. Hafta Final Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1 E-ticaret öncesinde fikrin nasıl geliştirilmesi gerektiğini öğrenir.
ÖÇ-2 E-ticaret için uygun iş kolları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3 Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 kavramları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-4B2B, B2C, C2C, M2M kavramları ile beraber ve paylaşım ekonomisi araçlarını öğrenir.
ÖÇ-5E-ticarette müşteri ilişkilerinin nasıl verimli hale getirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-6Arama motoru optimizasyonunu öğrenirler
ÖÇ-7 E-ticaret ile elde edilen verilerin analizi ile ilgili bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-8E-ticarete uygun içerik oluşturma hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ-9E-ticaret ile ilgili temel hukuki mevzuat hakkında bilgi sahibi olurlar
Program Çıktıları
PÇ-1Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8               
ÖÇ 9