Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Dış Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IDT0010 ULUSLARARASI PAZARLAMA 1/1/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
İhracat pazarlaması kavramlarının, pazarlama karmasının tanıtılması ve dış ticarette ödeme ve teslim şekillerinin anlatılması, işletmelerin uluslararası alanda faaliyet göstermelerine yönelik temel bilgilerin verilmesi
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR. MELİSSA ELİF GÜZEY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 16:00-17:50, 3A02.
Görüşme Saatleri ve Yeri Melissa Elif Güzey, Pazartesi ,11.00-12.50, 3A09.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Derste anlatım

Temel Kaynaklar Warren J. Keegan & Mark C. Green "Global Marketing", Nobel, 7. ed., 2015

Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN “Uluslararası Pazarlama” Tükmen Kitabevi 2012

P. Kotler ve K.L. Keller, "Pazarlama Yönetimi", Çeviri: İ. Kırcova, Beta,2018
Diğer Kaynaklar Akademik ve sektörel yayınlar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Küresel Bütünleşme ve Küresel Pazarlamaya Giriş Anlatım, Sunum
2. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi Anlatım, Sunum
3. Hafta Uluslararası Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları Anlatım, Sunum
4. Hafta Uluslararası Pazarlamada Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma Anlatım, Sunum
5. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri Anlatım, Sunum
6. Hafta Genel Tekrar Anlatım, Sunum
7. Hafta Vize Haftası Vize haftası
8. Hafta Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Marka Kararları Anlatım, Sunum
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları Anlatım, Sunum
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları Anlatım, Sunum
11. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları Anlatım, Sunum
12. Hafta Uluslararası Pazarlama ve Dijital Dönüşüm Anlatım, Sunum
13. Hafta Uluslararası Pazarlamada Örnek Olaylarla Strateji ve Liderlik Anlatım, Sunum
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, Sunum
15. Hafta Final Haftası sınav
16. Hafta Final Haftası sınav
17. Hafta Final Haftası sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İhracat pazarlamasının yerel pazarlamadan farklarının ortaya konması
ÖÇ-2İşletmelerin dış pazarlara girme nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-3Dış pazar araştırması bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisinin geliştirilmesi, pazar araştırma tekniklerini kullanma yeteneğinin kazandırılması. Dış pazarlara pazarlanacak malların niteliksel ve niceliksel özelliklerinin belirlenebilmesi becerisine sahip olabilmek.
ÖÇ-4Marka bilincinin oluşturulması, ambalaj bilincinin yerleştirilmesi
ÖÇ-5Uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, yer ve tutundurma gibi pazarlama karmasının açıklanması. İhracat işletmelerinin organizasyonuna alternatifler ve dış ticaret teşvikleri hakkında bilgi vermek.
Program Çıktıları
PÇ-1Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5