İhracat pazarlaması kavramlarının, pazarlama karmasının tanıtılması ve dış ticarette ödeme ve teslim şekillerinin anlatılması, işletmelerin uluslararası alanda faaliyet göstermelerine yönelik temel bilgilerin verilmesi
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
ÖĞR.GÖR. MELİSSA ELİF GÜZEY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 16:00-17:50, 3A02.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Melissa Elif Güzey, Pazartesi ,11.00-12.50, 3A09.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derste anlatım
Temel Kaynaklar
Warren J. Keegan & Mark C. Green "Global Marketing", Nobel, 7. ed., 2015
Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN “Uluslararası Pazarlama” Tükmen Kitabevi 2012
P. Kotler ve K.L. Keller, "Pazarlama Yönetimi", Çeviri: İ. Kırcova, Beta,2018
Diğer Kaynaklar
Akademik ve sektörel yayınlar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Küresel Bütünleşme ve Küresel Pazarlamaya Giriş
Anlatım, Sunum
2. Hafta
Uluslararası Pazarlama Çevresi
Anlatım, Sunum
3. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
Anlatım, Sunum
4. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
Anlatım, Sunum
5. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
Anlatım, Sunum
6. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, Sunum
7. Hafta
Vize Haftası
Vize haftası
8. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Marka Kararları
Anlatım, Sunum
9. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları
Anlatım, Sunum
10. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları
Anlatım, Sunum
11. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları
Anlatım, Sunum
12. Hafta
Uluslararası Pazarlama ve Dijital Dönüşüm
Anlatım, Sunum
13. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Örnek Olaylarla Strateji ve Liderlik
Anlatım, Sunum
14. Hafta
Genel Tekrar
Anlatım, Sunum
15. Hafta
Final Haftası
sınav
16. Hafta
Final Haftası
sınav
17. Hafta
Final Haftası
sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İhracat pazarlamasının yerel pazarlamadan farklarının ortaya konması
ÖÇ-2
İşletmelerin dış pazarlara girme nedenlerinin anlaşılması
ÖÇ-3
Dış pazar araştırması bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisinin geliştirilmesi, pazar araştırma tekniklerini kullanma yeteneğinin kazandırılması. Dış pazarlara pazarlanacak malların niteliksel ve niceliksel özelliklerinin belirlenebilmesi becerisine sahip olabilmek.
ÖÇ-4
Marka bilincinin oluşturulması, ambalaj bilincinin yerleştirilmesi
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, yer ve tutundurma gibi pazarlama karmasının açıklanması. İhracat işletmelerinin organizasyonuna alternatifler ve dış ticaret teşvikleri hakkında bilgi vermek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Dış Ticaret alanında temel bilgilere sahip olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
PÇ-2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-5
Uluslararası ticaret oluşumları ve uluslararası ticaret politikaları bilgisine sahip olmak
PÇ-6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-7
Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olmak
PÇ-9
Uluslararası ticaret ve AB hukuku bilgisine sahip olmak
PÇ-10
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
PÇ-11
Bitirme projesiyle bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
PÇ-12
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip ederek temel hukuk bilgilerine sahip olmak
PÇ-13
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-14
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-15
Dış ticaret konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olmak.